02 augusti 2007

Finns det hopp?


Många av oss har läst Fjordmans rapporter och refererar till dem. Liksom Aurora at the Midnight Sun skriver vi andra bloggare också om vågen av rån i Malmö, om faran med att ta in så många invandrare till landet, om skattebördan som är högst i världen, arbetslösheten, det ökade antalet våldtäkter, hedersmord.

Vi påpekar att AFA publicerar namn och adresser på människor de inte gillar och liksom den domare vi nyligen läste om, går vanliga medborgare i skräck för vad som kan hända dem om de klagar över situationen.
Vi skriver om politiker som bestraffas för att de uttalar sig om narkotikasmuggling och om den stadiga nedskärningen av yttrandefriheten.

Av den anledningen får jag mails där jag anklagas för att hata mitt gamla hemland, jag anses lida av islamofobi och gör bäst i att hålla tyst.

Är det så att vi bloggare bara når fram till våra likasinnade, att de flesta svenskar är nöjda och inte bryr sig och några sympatiserar med ATF och gör personliga påhopp i stället för att sakligt diskutera fakta?

Fran Porretto säger följande:

Av alla nationer i Europa är Sverige det land som gjort det grundligaste arbetet när det gäller att göra sig av med Kristendomen och Upplysningen. Konsekvensen av detta är att det svenska moraliska och filosofiska försvaret mot alla sorters aggressiva "ismer"---Marxism, Islam. Nazism, anti-Semitism, veganism ...allt vad ni vill , är på nollpunkten. De tror inte ens längre på rätten till självförsvar. Konsekvenserna är tydliga.

Innan jag började studera Sveriges nuvarande situation trodde jag att Frankrike var det land som först skulle falla ner i det islamiska mörkret. Från dessa (Fjordmans och Auroras) och andra rapporter verkar det som Sverige nu har tagit ledningen och först nått till det dödliga stadiet av denna sjukdom. Det har nått slutet både politiskt, ekonomiskt och kulturellt och kan inte längre räddas.
Om du har nära och kära i Sverige, se till att få dem därifrån innan det är för sent.

Sverige visar alla tecken på att nu vara en totalitär stat och osökt kommer jag att tänka på Orwell's 1984.

6 Kommentarer:

Magnus Andersson sa...

En bra post! Att vi redan i alla avseenden är en totalitär stat kanske jag iofs inte skriver under på. Men delvis kanske, och definitivt på det sluttande planet!

Sen har vi ju den politiska nivån i EU och att EU nu kanske försöker bli en gemensam rättstat. HAX noterade detta. Eurabia-rätt lär det då tids nog bli.

Magnus Andersson sa...

Oops! Jag missade nog i min kommentar kanske denna adress till HAX post om EU-åklagare och EU-rätt.

Knute sa...

Läs kommentarerna till Kurt Lundgrens blogg, där ges en massa exempel på hur Sverige går amok i absurd politisk korrekthet!

http://kurtlundgren.webblogg.se/1186028944_7140274.html#comment

Aurora sa...

Hi, I don't understand exactly but I do understand the gist of what you're saying. I'm glad to see some fighters in your country. Thanks for the link and God bless you.

Magnus Andersson sa...

En bra post! Att vi redan i alla avseenden är en totalitär stat kanske jag iofs inte skriver under på. Men delvis kanske, och definitivt på det sluttande planet!

Sen har vi ju den politiska nivån i EU och att EU nu kanske försöker bli en gemensam rättstat fär man tillsatt en gemensam åklagare för vissa brott. HAX noterade detta. Eurabia-rätt lär det tids nog bli.

Trötter sa...

"Sverige visar alla tecken på att nu vara en totalitär stat och osökt kommer jag att tänka på Orwell's 1984"

Och denna blogg verkar också vara lite totalitär eftersom mitt bidrag med en kommentar om EU:s bidrag i på detta ämne tydligen censureras. Eller?

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.