19 augusti 2007

Miserabelt öde att vara kvinna i Arabien

Kolla--De Äter På McDonald's (Halal), Så De Är Precis Som Vi. Och, Oh, Yeah, "Död åt Amerika. Död åt Israel. Allah Hu Akbar." (Jag Älskar Att Äta En Hamburgare Genom En Sjal, Jag Också. Gör Inte Du Det?) Debbie Schlussel

Låt dig inte luras. Rätt vad det är springer de arabiska fotomodellerna i Dubai sin väg för att förenas med al-Qaida. Eller hamnar i ett harem och föder femton barn. De har i alla fall oddsen mot sig, det är svårt att bryta med religionen och klansamhället.

Kvinnor på den arabiska halvön har det inte lätt. De föder mellan fem till femton barn och blir utslitna i förtid och drabbas av sjukdomar. De är omyndiga och när de går till doktorn måste en manlig anhörig godkänna medicinering och operationer. Eftersom det finns mycket oljepengar i Saudiarabien och Gulfstaterna har familjen ofta råd med tjänstefolk, kvinnor från Sydasien som behandlas som madrasser av familjens manliga medlemmar. Om en tjänsteflicka blir gravid sätts hon i fängelse, när barnet är fött tas det ifrån henne och hon utvisas sedan. Incest är vanligt, missbildade barn är vanligt. På grund av att egendomen måste ärvas inom släkten ska mannens första fru vara en nära släkting, sedan kan han skaffa sig mer avlägsna stamfränder som fru nummer två, tre och fyra för att få friska barn. Klanen och stammen är det viktigaste i livet, alla andra betraktas med misstro. Till detta kommer islam som legitimerar och håller kvar människor i klansamhället.

Islam ger de troende rätt att förslava andra människor och ta deras liv, det är kanske där man ska börja nysta om det ska bli någon bättring. Islamiska skriftlärda borde börja tolka Koranen på ett annat sätt, kanske läsa den så att de fredliga verserna upphäver de mordiska, i stället för tvärtom som det är nu.

5 Kommentarer:

Anonym sa...

Det som du skriver är dagens sanning! Jag har jobbat 8 år i Tunisien och 12 år i Saudi. Och när jag berättar för godtrogna Svenskar om hur det värkligen är dära nere så skakar dom på huvudet och säger att så jävligt kan det ju inte vara! Det som du skriver om med Asiatiska pigorna har jag sett med egna ögon hundratals med gånger. Det är inte bara pigor utan välutbildade sjuksystrar från dom Asiatiska länderna också. Och sådant skryter man om öppet att man kastade den Fillipinska horan i fängelse för att föda sin horunge! (ursäkta språket) När man ser en pickupp som åker på landsbyggden så sitter hör och häpna kvinnorna på flaket och getterna i baksätet! Försök att förklara det för en Svensk kvinna varför det är så! Det är mycket därför som jag inte bor kvar i Sverige längre det går inte att förklara för follket hära vad det är för mänskor som vi har släpat hit dom senaste 20 åren som jag har varit ute och jobbat. Nu är jag lycklig pensionär och politisk flykting från mitt gammla hemmland Sverige. Jag skulle kunna berätta tusentals med hämskheter som jag har sett i den muslimska värden men jag är för dålig på att föra mig med ord för det.... Tack för ordet så länge!

gertrud sa...

Anledningen är väl just, att den "borgerliga" regering har visad sig så hopplöst slapp och eftergiven.

Knute sa...

Anonym, mycket fint skrivet!

Värdefullt med förstahandsiformation.

Det jag själv skrev var inte något jag läst, utan jag refererade vad en person berättade för mig om sina upplevelser.

Så nu fick jag bekräftelse på att det stämmer, den ohyggliga sanningen om kvinnornas situation i den islamiska världen.

Anonym sa...

"SÅ ÄR DET INTE!"
Detta är det klassiska mothugg jag fått från vänsterfolk under måånga år. Några argument för att det INTE är så? Det kommer aldrig.
Jag talade under en paus i vedsågningen med en äldre dam om mina mångåriga erfarenheter från Fjollträsk och dess nysvenska förorter. Om en våldtäkt i veckan, ständiga källarinbrott och en del annat.
Svaret? Förstås "så är det inte" Vi behöver dom för att hålla uppe välfärden och sen ska de arbeta för oss med att skapa nästa generations pensioner..

Din (och min) åsikt i frågan är något annorlunda.
MIN fråga är:
- Hur många av dessa nysvenskar är beredda att med vapen i hand försvara landet Sverige??

1%?? 5% ???

(Anonym nu, ska fixa ett nytt Gogglekonto)
Ps.
(Ved är billigt och okomplicerat och allt nedlagt arbete på området är ännu skattefritt =jag får behålla 100% av min arbetsinsats!)

Knute sa...

Internet är fantastiskt ur demokratisk synpunkt. Förr fick man gå till biblioteket och beställa en massa böcker, nu kan var och en ögonblickligen ta reda på hur det förhåller sig. Vi är inte längre hänvisade till Husbondens Röst.

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.