18 december 2007

Amerikansk invandringspolitik ingen förebild


Ett av de mest ofattbara inslagen i amerikansk invandringspolitik är utsuddandet av skillnaden mellan legala och illegala invandrare.

I USA får illegala invandrare fri allmän utbildning och fri läkarvård på amerikanska skattebetalares bekostnad. I 13 delstater dessutom körkort.

Är detta en förebild för svensk invandringspolitik?

Så här brukar det låta: "Det är inte själva invandringen som är problemet utan att vi ger invandrare bidrag i stället för jobb. Se på USA, de har lika stor invandring som vi, ändå inte våra problem."

Inte?

Enligt Heather McDonald i ansedda City Journal (en tidning som länkas av Dick Erixon) gäller 95 procent av alla arresteringsorder för mord i Los Angeles illegala invandrare!

Stoppa den illegala invandringen och mordstatiken skulle minska med 95 procent!


Förhållandena är likartade i New York, Miami och andra storstäder.

Den årliga amerikanska invandringen är så omfattande att invandrar-organisationer blivit en maktfaktor som politiker och av dem tillsatta polischefer inte vågar utmana.

I Miami vågade i slutet av 80-talet inte immigrationsmyndigheterna hjälpa FBI i kampen mot en haitiansk knarkmaffia av rädsla för att bli anklagade för rasism.

Är detta en förebild för Sverige?

Den illegala invandringen är enligt Time Magazine ca 3 miljoner individer per år. Den legala pendlar mellan 700 000 - 900 000.

De flesta invandrare - oavsett om de är legala eller illegala - är lågutbildade och konkurrerar med amerikaner som också är det. Som en följd av detta har amerikanska reallöner minskat sedan 80-talet.

Enligt Time anlitar storföretag mexikanska brottssyndikat för att smuggla in illegala invandrare till den svarta arbetsmarknaden. (Se länk nedan!)

För den som inte vill låta sig luras av de näringslivspropagandister som framhåller USA:s invandringspolitik som en förebild för Sverige, råder jag att läsa reportagen på länkarna nedan.

"Illegal-Alien Crime Wave" ; "Who Left The Door Open?"

P.S. Varför tiger Sd-kuriren och Sd-blogg om den illegala invandringen till USA? Man gör sig själv och det svenska folket en björntjänst genom att tiga. Om man skrev om saken, så skulle verkligheten bakom myten om USA som en förebild för svensk invandringspolitik avslöjas och anhängarna av fortsatt massinvandring tvingas finna ett nytt argument.

P.P.S. Faktum är att resursbrist och överhopning av arbete, plus rädsla att stöta sig med stora immigrantgrupper, orsakade den 11 september.

Terroristerna befann sig samtliga på visa som gått ut och hade, om invandringen varit mindre och polisen haft möjlighet att eftersöka dem, kunnat deporteras och därmed hade man kunnat förhindra över 3000 amerikanska medborgares död på en och samma dag.


Den förda amerikanska invandringspolitiken är klart landsförrädisk.

FBI's Ten Most Wanted

SvD ; SvD ; Sydsvenskan

3 Kommentarer:

Anonym sa...

några fakta om mig:
- Hårt arbetande framgångsrik egenföretagare inom data och elektronik branshen.
- Betalar skatt som alla andra arbetare i detta underbara land.
- Uppfostrar mina barn enligt det som anses acceptabelt enligt det svenska samhället.
- Pratar flytande svenska
- Hade bra medelebetyg : 4.5 som avgångsbetyg från gymnasie skolan för x antal år sen.
- kvinna.
- Ursprungligen från mellanöstern.
- Mina barn deltog i Luciafirandet i tordags som jag med varmt stolt hjärta tittade på.
- Och sist men inte minst är jag Muslim.

Jag ber 5 ggr om dagen så gott det går. Då jag inte hinner så kan jag sammanföra bönetillfällena ihop. Man SKA absolut INTE plötsligt lägga ifrån sig allt då det är dags att be om man håller på att tjäna sitt levebröd eller går i skolan.
Man kan vänta tills man har tid med det. Helt ok. Om nån påstår nåt helt annat så är det helt fel. Man har hela den tiden på sig som finns mellan två bönetillfällerna att be och skulle man inte hinna med det pga arbete (inte pga tvtittande eller liknande) så kan man be senare. Många dagar har passerat i mitt liv då jag inte hunnit be alla tillfällena. Morgonbönen hinner jag alltid med innan jag ger mig av till jobbet och ofta har jag bett alla de resterande 4 i en enda klump senare på kvällen innan jag lägger mig. För jag har helt enkelt inte hunnit. Religionen finns till för att underlätta livet, inte försvåra och krångla till det.

Kände att det behövdes lite förklaring ang detta ämne då jag ofta läst nedsättande kommentarer ang detta på just den här bloggen. Jag är medeveten om att vissa muslimer utnyttjar bönetiden på skolor och arbetsplatser för att slippa nånting och det är ju rena vansinnet och helt fel enligt islam.

Det jag undrar är att JAG - den människan jag är och den muslimen jag är inombords, kommer jag aldrig att få den fina "bra stämpeln" av er som jämt skriver och kommenterar här?
Jag har följt den här bloggen ganska länge, och som så många andra inte för att jag stödjer de åsikter som skrivs här utan för att vi är skrämda av dessa åsikter naturligtvis och vill veta hus människor som ni resonerar och tänker och vad som driver er till att ha såna åsikter. Verkligheten? En liten del av det ni ser är verkligheten. Jag är en stor del av verkligheten för jag vet och känner många muslim-svenskar som är som mig.
Vi har lyckats med att ta till oss det bästa av de två världar vi kommer ifrån - Så gott det går.
Det är fördelen med ett mångkulturellt samhälle enlig oss.


Allt är inte svart eller vitt som ni är så bra med att måla upp här.
Allt är inte rätt eller fel heller.

Jag älskar sverige.
Ja, jag verkligen älskar Sverige lika mycket som jag älskar mitt hemland.
Kanske lite mer måste jag erkänna.
Jag älskar det svenska landslaget.
Skulle Sverige möta mitt hemland i fotboll så skulle jag heja på sverige faktist. Ärligt.

Återigen ... enligt er spelar det tydligen ingen roll hur länge man har levt i detta underbara land och det spelar ingen roll hur mycket gott man än bidrar med i det svenska samhället och verkligen lever som den vanlige hederlige svensson gör... allt detta spelar tydligen ingen roll. Man kommer alltid att vara annorlunda och betraktas med misstro. Pga de förutfattade åsikter människor som ni har helt enkelt.

varför?

Jag gör det mesta korrekt.
Jag lever ett hederligt bra liv.
Men jag kommer alltid att ha mitt österländska utseende och kommer alltid att vara en trogen muslim inombords, även om jag på utsidan inte ser ut som en sådan. Jag kan inte avsäga mig islam bara för att behaga er. Jag är muslim. Det är den jag är. Men inte den extreme fundamentale muslimen ni skriver om här. Vi är majoriteten. Vi = såna som lever enligt islam som jag gör. De andra är minorteten inom islam. Precis som den minoritet NI utgör i sverige. Jag vet... ni skriver islam är x antal miljoner och om man bara tar några procent så utgör de en viss stor siffra. Men som sagt, det går inte att dra alla över en kam när mer än 95% INTE är sådana.

När jag läser den här bloggen får jag rysingar verkligen. Obehaglig rysningar.
Mina små oskyldiga barn kommer att växa upp här och jag har som mål att de växer upp och bli hederliga medborgare - Alla föräldrar har ett svårt uppdrag i livet och det är själva uppfostran. Jag är säker på att jag kommer att lyckas eftersom jag är väldigt målmedveten som person.

Det som är skrämmande och får mig att rysa är att de kommer att möta människor som ni som har förutfattademeningar om de.
Hat. De kommer att möta hatet. Hat, vilken form den än har är den förödande för mänskligheten.


Ja... Det är verkligen skrämmande.

/Karima

Knute sa...

Karima, läs Berits svar här.

Jean Moulin sa...

Tack Karima för en välskriven kommentar. Om än kritisk.

Vi är inte bortskämda med det kan jag säga.

Sedan måste jag uttrycka viss förvåning över att du väljer att skriva den i anslutning till en postning som inte handlar om muslimer utan om amerikansk invandringspolitik och det vansinniga i att polisen där tillåter kriminella att härja fritt för att inte får fråga om en person har uppehållstillstånd.

Men jag vill ändå svara som hastigast på det du skriver.

Varför skulle jag inte få vara emot fortsatt muslimsk massinvandring?

Dels vill jag inte att Sverige skall bli muslimskt, dels har
de hittillsvarande erfarenheterna inte varit särskilt goda: Lars Vilks-affären, Runar Sörgard, Rushdie, förläggaren som sköts i Norge, reaktioner mot Danmark med anledning av Jyllansposten, krav på särlagstiftning för muslimer från ordförande i Sveriges Muslimska Råd, etc. Plus det att vi redan har ca 500 000 muslimer i vårt lilla land.

Nativiteten hos svenska muslimer är antagligen högre än bland icke-muslimer med de ofrånkomliga demografiska följder det kommer att få. 2004 eller 2005 var Muhammed det vanligaste pojknamnet på nyfödda i Malmö.

Tittar man utomlands kan man konstatera att vartannat barn som föds i Bryssel har muslimska föräldrar, så, ja, jag tror sådana födelsetal är typiska bland muslimska invandrare.
Hur många barn har du själv?

Självklart finns ett samband mellan muslimsk massinvandring och den extremism som du också nämner. Och som är i tilltagande bland muslimer i USA.

Mellan verkligt liberala muslimer (sådana som dricker alkohol som en del bosniska muslimer gör) och extremisterna finns en stor konservativ skara, och den hängivenhet för bön som du vittnar om får mig att undra var någonstans på skalan du befinner dig. Bär du exempelvis slöja? Tar du en man utanför din familj i hand?

Engelska undersökningar visar på chockerande förståelse för inte bara självmordsbombare i allmänhet utan även - fast i mindre utsträckning - för de som låg bakom attentaten i London den 7 juli 2005.

Vidare vill 40 procent av de brittiska muslimerna - enligt en undersökning - ha rätt att tillämpa sharia i viss utsträckning. Jag skulle tro att det handlar om arvs- och skilsmässoregler.

Med tanke på din religiositet - om du nu inte är sufier - så skulle jag gissa att du inte är avvisande till att svensk lag skulle medge att muslimsk lag fick tillämpas i just de hänseendena.

Har jag rätt eller har jag fel?

Det är ju självklart att ju fler av landets invånare som blir muslimer, desto mer muslimskt blir landet och det vill jag definitivt inte, eftersom jag är liberal individualist.

Det centrala i en sådan ideologi är samma rättigheter och skyldigheter för alla medborgare oavsett religion och kön.

En sådan likhet inför lagen finns inte och har aldrig funnits, men det är det mål som jag anser att samhäller bör sträva mot.

Det målet är oförenligt med muslimsk invandring, men kanske även judisk och sikhisk, så länge medlemmar ur de grupperna kräver särrättigheter. Alla skall behandlas exakt lika.

Så, nej, jag vill inte ha ett mångkulturellt samhälle om det innebär speciella rättigheter för vissa medborgare på grund av deras religion eller något annat.

Till exempel att jag är emot religiös omskärelse av gossar lika mycket som av flickor - och det gäller naturligtvis även judisk omskärelse.

Vidare är jag emot legalisering av halal- och koscherslakt.

Vad anser du i dessa frågor?

Jag har min uppfattning om rätt och fel och det centrala i den är min tro att alla skall behandlas lika. "Gören mot andra vad du vill att de skall göra mot dig."

Vidare: "Ge kejsaren vad kejsaren tillhör och Gud vad Gud tillhör."

Det är ur de bibelorden som den västerländska sekulariseringen vuxit fram och med den demokrati och lika rättigheter.

Vad anser du om förbudet i muslimska länder mot kristen mission och förbudet mot kyrkbyggen i Saudiarabien?

Jag är för övrigt negativ till all fortsatt invandring i någon större omfattning - till och med om den skulle komma från ett kulturellt likartat land som Danmark eller England eller Polen eller Ryssland.

Jag vill i det längsta bevara en etnisk svensk majoritet i det här landet. Varje folk har rätt till sitt land.

Men detta är märk väl min ståndpunkt och inte nödvändigtvis en som delas av Berit och Knute.

Vi har - om du läst oss noga - olika ståndpunkter på en rad områden. Inte minst ifråga om Irakkriget, där jag är emot och de för.

Det finns även andra skillader, men naturligtvis mer som förenar än skiljer oss åt.

Jag förstår inte riktigt hur du kan frukta för dina barns framtid på grund av människor med våra åsikter.

Jag tror personligen att mina barn och barnbarn har mer att frukta av människor med dina. Och då menar jag inte dina religiösa åsikter i första hand utan dina politiska - i den mån de rentav inte sammanfaller?

Jag undrar om du anser att vi måste ha ytterligare muslimsk massinvandring? Räcker inte den som vi redan haft?

Kan du inte vara tacksam för den frihet du åtnjuter här och som inte existerar i något muslimskt land?

Kanske orsaken till denna frihet är att Sverige inte är muslimskt?

Du kanske rentav vill ha en muslimsk regering i Sverige?

Skulle den då vara tvungen att följa islamsk lag i t ex fråga om alkoholförbud?

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.