05 september 2008

Sexiga annonser är fult

Eva-Britt Svensson uppmanar EU att förbjuda sexiga annonser på TV.

Inga fler upp-pumpade grabbar i kalsonger eller halvklädda parfymflickor.
Svensson uppmanar Storbritannien och andra EU-medlemmar att använda existerande lagar om jämlikhet, könsdiskriminering och sexism för att kontrollera reklam.

"Stereotypisering av genus inom reklamen är en tvångströja för kvinnor,män, flickor och pojkar därför att det begränsar individerna till förutbestämda och artificiella roller som ofta är degraderande, förnedrande och fördummande för båda könen.
När män och kvinnor framställs på ett stereotypt sätt kan konsekvenserna bli att man i andra sammanhang inte ser mäns och kvinnors resurser och kompetens."
Vi ska alltså låtsas att den starkaste driften hos människan inte existerar. Att den sexuella roll-leken mellan könen är oväsentlig för vår överlevnad och dessutom ska matas vi med att sexuell attraktion är förnedrande.

Det Eva-Britt Svensson föreslår är en fascistisk begränsning av yttrandefriheten.

De professionella feministerna gömmer
sig bakom politisk korrekthet och i en sorts puritansk anda försöker de få oss att tro att den undermedvetna sexuella kommunikationen inte existerar eller är något att skämmas för.

Jag blir så trött på dessa skenheliga verklighetsfrämmande individer som kallar sig feminister.

4 Kommentarer:

Anonym sa...

"Jag blir så trött på dessa skenheliga verklighetsfrämmande individer som kallar sig feminister."
VAd Eva-Britt Svensson tycker innehåller inte ett korn av sanning.
Jämför bilderna på hunken resp E-B Svensson så inser du att endast handlar och vanlig svensk avundsjuka.
Det som nån bloggare kallade "den enda unika svenska exportprodukten"
Utjämning i Sverige sker alltid NEDÅT! Ett socialistiskt axiom.

gertrud sa...

Det är tyvärr inte bara Eva-Britt, som önskar fascistisk begränsning av yttrandefriheten. Hennes förslag föll i god jord i det diktatoriska EU-parlamentet, som med 504 röster mot 110 har beslutad att all så kallad ”diskriminerande” reklam skall förbjudas i alla sammanhang från
skolböcker, videor och datorspel till internätt. Allt som hör det gamla samhället till anses för ”diskriminerande”. Därför får reklam framöver inte visa en ”husmor” vid köksspisen eller vid tvättmaskinen En äkta husmor, som passar hem och barn är inte bara sällsynt, men också en förarglig varelse!

Men den gången såna kvinnor fanns var det mindre kriminalitet bland barn och unga!
Eva-Britts angrep på yttrandefriheten är den rena galenskapen!

Berit sa...

Läs också Spydpigens "Den rene galskab!"

BT sa...

Oj, hur ska vi klara oss utan de vanligaste två stereotyperna av dem alla, de som bygger upp 30% av alla Svenska reklamfilmer: Den självsäkra moderna mamman och den dumma (på gränsen till begåvningshandikappade) pappan? Telia kan glömma sin teliapappa, "Jag är inte bara tandläkare utan även mamma" blir historia! Fasa! FASA!

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.