06 november 2009

Svårt att förstå

Det är något underligt med den president vi har.

Obama var på en konferens om Amerikas indianer när beskedet om dödsskjutningarna nådde honom och man beslutade att han skulle ge en presskonferens.
När något så fruktansvärt som detta händer tycker jag det är väldigt konstigt att han först ägnar två minuter åt att tacka sina medarbetare, prisa hur duktiga alla är och ta emot applåder och hejarrop.



Efter ett par minuter klämmer han in 2 minuters nyheter om skjutningen och hur ledsen han är och sedan återgår han till att prisa och tacka konferens-deltagarna igen.
Det måste ha varit en sjuhejans konferens.

12 Kommentarer:

Anonym sa...

Låt mig ta tillfället i akt och diskutera MIN sjukvårdsplan och hur många människor som dör därför att de inte har försäkring.
Dessa 12 döda är ingenting jämfört med hur många som kommer att dö om JAG inte ger dem försäkring.
Så glöm att några soldater mördas...Amerikaner måste tänka på MIG och hur jag ska bli ihågkommen.

Lisa/

Anna sa...

Synnerligen märkligt tal. Man ser hur svårt han har att tala när han som här tydligen bara har några stolpar att hålla sig till.
Den mannen verkar vara helt tom. Det är bara en glossy yta - och kanske en dold agenda. Men om det finns en dold agenda tror jag inte att han är master minden bakom den. Han är nog bara en marionett i så fall.

Anonym sa...

Är Barack Hussein Obama II verkligen en amerikansk medborgare genom födelsen? Varför har detta aldrig på ett tillfredsställande sätt redovisats? Har Obama ljugit om sin födelse?

http://www.wnd.com/index.php?pageId=78931

Jacobssons tankar sa...

Man undrar ju om Obama inte uppräckt att val kampanjen är över? Han har ju redan vunnit och president nu. Jag tycker att det verkar som om Obama har ett enda intresse och det är Obama. Det finns stora likheter mellan honom och jordnöten, förlåt, jordnötsodlaren. Mera prat än handling. Det amerikanska folket måste ju ha drabbats av en masspsykos när dom röstade på Obama. Han har ju inte gjort sig känd som någon som kan ta ställning för eller emot. Och jag undrar hur det går för den afro-amerikanska damen som var övertygad om att Obama skulle betala hennes el-räkning?

Berit sa...

På väg till skolan i morse såg jag en av de lustigare Obama-dekalerna, som ett fåtal fortfarande kör omkring med.
"Give Hope a Chance"
Jag har trott att det var ett skämt, men så är visst inte fallet.

Ann-Marie sa...

@ Anna
Enda anledningen till att han är en god talare normalt är att han har ett antal teleprompters att läsa ifrån, om det händer dom något, blir talet genast ett enda långt hummande... Det som hände var ju naturligtvis inte förprogrammerat, alltså blev talet som det blev.

Robert sa...

jag går bara och väntar på att någon ska klippa ihop allt matrial från obama intervjuer där han "improviserar" stammar och stakar sig. Borde finnas tillräckligt med matrial nu.

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Obama är en Manchurian Candidate. Jag har länge misstänkt det och detta bara bekräftar mina misstankar. Han må vara av kött och blod men han är programmerad som en robot. Han bara återgick till default-programmet s a s.

MS sa...

Han verkade inte särskilt engagerad. Lade huvudet på sned som vanligt men mycket mer var det inte. Om det hade varit en förvirrad amerikan/kristen som mördat 13 muslimer utanför någon moskée så hade nog det låtit annorlunda.

MS sa...

Mannen som sköt gav bort alla sina ägodelar. Gick i en traditionell muslimsk dräkt och gick och delade ut Koranen till sina grannar före dådet. Han skrek oavbrutet Allahu Abkar när han sköt och President Obama säger att man inte ska dra några förhastade slutsatser! Det är säkert för att lugna känslorna men alla har redan förstått varför han gjorde och att det var av religiösa skäl och att låtsas som något annat kommer inte gjuta olja på vågorna. Tvärtom. Folk får ännu ett exempel på att Islam är förbjudet att kritisera no matter what och DET kommer att leda till ännu större motsättningar.

Berit sa...

Minns du den svarte professor Gates som bröt sig in i sitt eget hus?
Då var det minsann inte tal om att man inte skulle dra förhastade slutsatser.
Då ansåg Obama att det måsta handla om rasism omedelbart.

MS sa...

@Berit

Precis. Dubbelmoral är bara ordet. Han kanske är rädd för sina egna trosbröder och vill inte reta upp dom. Därav hans försiktighet eller så är han rädd att hans ”master” Kungen av Saudiarabien ska ta honom i örat. Islamisterna är ju mera högljudda och våldsamma än Svarta Pantrarna. I a f officiellt.

Allvarligt, ju mera jag ser av Obama ju mer övertygad blir jag att det är något som inte stämmer med honom. Han har ett väldigt tydligt narcissistiskt drag och psykopater upplevs ofta som väldigt charmiga. Det känns skrämmande att en sådan person sitter på den makt som han i o m sitt ämbete de facto innehar.

Har en amerikansk kompis här i Sverige som var en av dom som gick på Obama-propagandan. Jag brukar skicka lite inlägg till honom bl a om när Hussein Obama erkänner något som vi alla vet, att han är muslim. Frågade honom häromdagen vad han tycker om Obama och hans insatser hittills? Han blev helt tyst och det händer inte ofta. Jag tror många amerikaner känner sin grundlurade. Hoppas dom lär sig något av detta!

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.