14 december 2009

Gör inte samma misstag som sossarna

Berit skriver i föregående inlägg om de landsförrädare som låter värva sig som jihad-krigare. Men det finns andra sätt än krig och terror att utbreda islam, politik till exempel.

En troende muslim som blir politiker har per definition större lojalitet med islam än med landet han eller hon bor i. Annars vore han inte troende, det är själva kärnan i Muhammeds lära. (Målet är att praktisera islam så som Muhammed gjorde det, se kommentarer nedan).

Göteborgsmoderaterna gör därför fel när de placerar den ivrigt Koran-citerande person, Abdirisak Waberi, på sin riksdagslista. Det är inte mångfald utan enfald.

- - -
Hemkommen från utlandet fick jag höra att Sveriges television dagligen under minst en veckas tid haft en debatt om burka på dagis. Pratade i telefon med en kompis som bor i ett centraleuropeiskt land, han sa att han sett ett nyhetsinslag om detta på TV, där de sagt att Sverige var ett av de mest islamiserade länderna i Europa. Hur ska detta sluta, vad väntar våra barn och barnbarn?

De som inte levt under ett totalitärt styre vet inte vad islam innebär. I Sverige kan vi vara glada att vi sluppit nazistisk och kommunistisk ockupation. Men risken finns att vi blir naiva. Länder i Europa som befriat sig från de osmanska turkarnas ockupation har fortfarande ett historiskt minne av hur det var.

Sverige en islamisk stat?

26 Kommentarer:

Peter sa...

Å andra sidan är det bra att Moderaterna är tydliga med vilken sida de står på så att alternativen blir tydligare nästa val.

Anonym sa...

Kommer aldrig mer att rösta på moderaterna.

demokratbloggen sa...

Världsregeringen som utrotar stora delar av jordens befolkning

http://demokratbloggen.wordpress.com/2009/12/14/varldsregeringen-som-utrotar-stora-delar-av-jordens-befolkning/

Anonym sa...

Glöm ej heller att det är enligt koranen tillåtet att ljuga om man anser att man fruktar för sitt välbefinnande pga sin tro. Detta betyder alltså att alla muslimer som utger sig för att vara "Moderata" kan i själva verket vara extremister; något som inte skulle förvåna mig alls.

Speciellt med tanke på att Abdirisak påstår sig vara konservativ samtidigt som han förespråkar homosexuella relationer.

Anonym sa...

En troende kristen som blir politiker har per definition större lojalitet med kristendomen än med landet han eller hon bor i. Annars vore han inte troende, det är själva kärnan i Jesus Kristus lära.

Jag blir sorgsen när jag läser så pass trångsynta inlägg som de härikring utan någon tung grund. Självfallet har alla vi rätt till våra åsikter men det sorgliga ligger i argumenten som används och att ni själva inte ens ser sådant.


Gör mig ont då jag är en stolt svensk och på senare tid blir det svårare och svårare att hävda då Sverige är på god väg att bli ännu ett litet mini-usa bland mängden. Våra politiker en sak men när "vanliga" dödliga människor som ni och jag börjar resonera så här med så tam grund och tafatta resonemang.


Gör mig ont att mista ett uns stolthet för var dag.

Vänligen,
"nysvensk"

Anna sa...

Nysvensk, vad menar du med tam grund? Det kristna budskapet är att man ska ge Gud vad honom tillkommer och kejsaren vad honom tillkommer.
Kristendomen skiljer mellan den världsliga och den andliga makten.
Jesus sa att han inte var en kung av denna världen, utan av den kommande.

Berit sa...

Nysvensk, du har fått det hela om bakfoten.
Islam, har en enorm kontroll över hela världen. Muslimer i allmänhet, precis som du, reagera häftigt när de hittar antingen muslimer eller icke-muslimer som kritisera islam.
Det är mycket viktig att inse att de flesta religioner, förutom islam, har utvecklats till någonting helt annorlunda än vad de ursprungligen var,

Alla religioner - alla utom islam - dras bara med gamla ärr och ingenting annat. Hinduism, judendom, kristendom, buddhism, har förlorat sin förmåga att effektivt kontrollera och dominera en suverän stat eller en nation och de är religioner endast på det personliga planet.
Militanta, religiösa krigare , med undantag av islam, finns bara i det förflutna.
Eftersom Islam motsätter sig och fördömer att man skiljer finns mellan stat och moské, finns det inte ett enda muslimskt land dag som har en verkligt sekulär regering. Nästan ett dussin muslimska länder har strikta islamiska regeringar och styrs av de 1400 år gamla Sharia. . Resten av alla muslimska och muslimskt dominerade länder har regeringar, som i varierande grad, direkt påverkas av Shariat.
Religionen Islam har blivit den mest negativa faktorn som hindrar framsteg i muslimska länder och naturligtvis måste vi, både nya svenskar och gamla, kämpa för att hindra att Sverige blir ett muslimskt land.

Ann-Marie sa...

Nysvensk, det är på tiden att gemene man i Sverige vaknar upp innan det är försent och landet tagits över av islamister (som Libanon t.ex) Tyvärr har dom flesta av oss som skriver och läser bloggar mer kännedom om islam än vi någonsin hade velat ha! Men ska man få stopp på eländet så måste man veta vad man slåss emot. Så kom inte med "trångsynta inlägg" argumentet! Den är gammal och sliten. Och om du vore så stolt svensk så borde du veta vad det handlar om, men du är bara en bluff!

Ann-Marie sa...

PS Nysvensk:
Och så här går det till: http://www.youtube.com/watch?v=s4bYZCb7y0g&feature=player_embedded

Det finns otaliga exempel ute på internet och ALLA kan ju inte ha så fel!


från: http://allahuakbar.se/wordpress/?p=4430

Berit sa...

Johan,
1. innan du börjar ge mig öknamn bör du lära dig definitionen av de uttryck du använder.
2. den klassiska taktiken från folk som inte vet vad de talar om och inte har fakta och argument är att ta till öknamn och skällsord.

MS sa...

För mig är det helt klart att Abdirisak Waberi ljuger oss rakt upp i ansiktet. Han tycker INTE att homosexualitet är ok och han anser INTE att kvinnor och män är jämställda. Det är ett typiskt mönster hos islamister att börja sväva på målet när dom börjar bli lite pressade. Han satt i TV och motsade sig själv på alla dessa punkter som han nu helt plötsligt har blivit så himla tolerant på. Gå inte på detta utan det han sa i Tv- programmet ”Slaget om muslimerna” är det han egentligen tycker och står för. Tro inget annat.

En av Abdirisak Waberis vänner på Facebook och en som lobbar för honom är islamisten Mohamed Omar. Ni vet den "moderate" muslimen som visade sitt rätta ansikte i o m den senaste Gazakonflikten. Han samarbetar ofta med Ahmed Rami, grundaren till radio Islam som fälldes för hets mot folkgrupp och som hävdar att Förintelsen aldrig har ägt rum. Mohamed Omar delar hans åsikter i den frågan och stöder öppet Hamas och Hizbollah. Dom båda islamisterna satt i SVT utanför Uppsala Universitet och framförde sina antisemitiska åsikter utan att någon reagerade. Mulla Omar ser Ayatolla Khomeini som en förebild och anser att både homosexualitet och feminism bara kan ”botas” genom Islam. Vidare hävdar han att 9/11 var en sionistisk konspiration utförd av Mossad. Han vill bilda ett antisionistiskt politiskt parti osv osv.

With friends like that you don't need enimies.

//

Ska vi gå in på alla ”toleranta” muslimer ett tag. Detta är bara ett axplock ur dom senaste dagarnas skörd.

Detta gick att läsa i dagens DN, pappersupplagan. Rubriken var "Sverige är det bästa landet för muslimer”. Det var en muslimsk familj som intervjuades och dom sa bl a detta,

”Ismail Okur tycker att det vore bra med böneutrop, men två andra krav är viktigare: halalslakt bör tillåtas i Sverige och muslimer måste kunna få ledigt från jobbet under de viktigaste muslimska högtiderna, anser han.”

M a o att alla muslimer ska ha laglig rätt att med full betalning vara lediga varje muslimsk högtid. Det var även ett krav från den numera f d centerpartisten Mahmoud Albede. På hans kravlista fanns bl a muslimska barn inte skulle behöva gå i samma klasser som icke-muslimer,ingen gemensam sim- och gymnastikundervisning för flickor och pojkar, att varje kommun ska tvingas bygga en moské och att alla muslimer ska få ledigt mellan 12-14 varje fredag för fredagsbönen. Betald ledighet givetvis

Här är en länk till alla Herr Albede’s krav. Är detta ett samhälle ni vill leva i?
http://politisktinkorrekt.files.wordpress.com/2008/12/albede-brev.pdf


Kan också nämna att muslimerna i moskén i Fittja i Botkyka uatnför Stockholm nu har ansökt om att få ha 5 st böneutrop varje fredag. Botkyrka är den första kommun där den svenska befolkningen inte längre är i majoritet. 50,8 % av befolkningen har utländsk bakgrund.

Nysvensk, du snackar bara en massa skit. Om det några som är trångsynta så är det ni muslimer som kräver att vi hela tiden ska anpassa oss till er och inte tvärtom. Sverige är ett kristet land och ska så förbli och passar det inte så får du flytta till ett muslimskt land i stället. Jag blir så j-vla trött på er och era ständiga krav.

Knute sa...

Hemkommen från utlandet fick jag höra att Sveriges television dagligen under minst en veckas tid haft en debatt om burka på dagis. Pratade i telefon med en kompis som bor i ett Centraleuropeiskt land, han sa att han sett ett nyhetsinslag om detta på TV, där de sagt att Sverige var ett av de mest islamiserade länderna i Europa. Hur ska detta sluta, vad väntar våra barn och barnbarn?

Robin Shadowes sa...

"Hur ska detta sluta, vad väntar våra barn och barnbarn?"

Offentliga avrättningar, könsåtskillnad på alla nivåer i samhället, även otrogna kvinnor kommer bli tvungna att täcka sig, all musik kommer vara förbjuden, allt som vi förnöjt oss med kommer vara borta. Att kalla icke-muslimer för andra klassens medborgare är också fel. Icke-muslimer kommer inte ha nån rätt till medborgarskap alls! Så tänk på det, ert medborgarskap som ni fått genom födsel kommer brutalt tas ifrån er. Ni kommer m a o inte ens tillåtas att kalla er för svenskar längre! Den rätten kommer bara tillkomma muslimerna!

Anonym sa...

ISLAM är fram march ALLAH AKBAR. Snart är Bror Waberi statsminister. Rösta mina muslimska bröder och systrar snart vänder hela Sverige ansiktet mot det välsignade Mecca. Snart råder Shariah lagar i detta förrutna gudlösa samhälle

Anonym sa...

Det är vår skyldighet som muslimer att rädda er otrogna från den eviga bestraffningen. Vi älskar er och vill härska för att kunna rädda er. Kära otrogna jag uppmanar er alla att rösta för Waberi. Om några år är han statsminister. glömm inte att vi muslimer fortplantar oss som kaniner och inom loppet av 30- 50 år är vi majoritet. Vi lär föda flera Waberior, även om waberi inte når målet så lär hans barn och barnbarn göra det. Inget kan ni göra åt det. Underkasta er istället och rösta för Waberi.
MVH Svenslmuslimen Mohammed

Knute sa...

Anonym, jag brukar inte publicera kommentarer med suspekta slagord som allah akbar, men det må vara hänt. Kanske den var en parodi, annars illustrerar kommentaren så väl tomheten i islam, en gudlös men djävulsk lära som borde ruttnat bort för länge sen. Ingen god moral går att hitta i Koranen, bara strävan efter makt. Islam betyder underkastelse. Var inte så osjälvständig, bli upplyst, tänk själv.

MS sa...

@Knute

"glömm inte att vi muslimer fortplantar oss som kaniner"

Nåja, riktiga mussar brukar inte kalla sig själva för kaniner så du kan nog ha en liten AFA:it på besök.

Men och andra sidan så är det just ett sådant hjärndött svammel man får höra från företrädare från den s k Fredens religion. Stackars människor. Tänk att vara så osjälvständig och fanatisk och att hela ens existens går ut på att styra andra människors liv. Det måste vara ett fattigt och kärlekslöst liv. Mitt liv kommer dock dom aldrig kunna styra.

Ann-Marie sa...

Och så typiskt att komma in som anonym, har inte ens tillräckligt med ryggrad att stå för det dom skriver. Ynkligt!

Robin Shadowes sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Knute sa...

Snälla Robin, du tar i väl starkt. Du började så här:

"Till dom två fega anonyma kålhuvudena, Sverige kommer ALDRIG domineras av islam och er framtid som "svenskar" kommer snart att gå mot ett abrupt slut. Inom tio år kommer islam vara lika förbjudet att utöva som nazismen är idag. Den lilla spillra av muslimer som finns här då kommer knappast vara lika kaxiga som ni är nu."

Sen gick det lite överstyr tycker jag, åtminstone om man tar dig på orden och inte är van vid ditt sätt att uttrycka dig. Slutklämmen går däremot igenom PK-filtret:

"Och slutligen, Sverige kommer inte bli det enda landet som förbjuder islam dom kommande åren..."

Det finns hopp, ett muslimskt land har förbjudit Koranen därför att den är extremistisk:

Kazakstan blev det första landet i världen att officiellt förbjuda Koranen, genom att sätta den på listan över "extremistisk litteratur".

Enligt den officiella webbplatsen för justitieministeriet i Kazakstan, har en domstol utfärdat ett beslut om förbud mot ljudinspelningar av Koranens verser Ahkaf, Muhammad, Fath, Huzhrat, Kaf, Tabarak, Kalam, Hakka, Maarizh, Noah, Jinnah, Muzammil, Muddasir, Kiyama, Insan, Mursalāt, Al-Baqarah och Al-A'raf.

http://canuteocean.blogspot.com/2009/10/muslimskt-land-forbjuder-koranen-den-ar.html

Robin Shadowes sa...

Jag måste dess värre erkänna att mitt kortids-minne är uruselt så jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag uttryckte mig. Lite svårt att ångra nåt man inte kommer ihåg. Helt osannolikt att jag uttryckt mig grovt är det kanske inte eftersom jag fått tillsägelser på andra ställen och t o m lyckats bli bannad på självaste Flashback. Exakt vad som lett fram till det minns jag inte men det är inte omöjligt att du har rätt i att jag förmodligen skrev nåt olämpligt.

Knute sa...

Om man måste lägga band på sig blir det till slut lika utslätat som Sydsvenskans ledarsida. Jag jämför med hur drastiskt jag uttryckte mig för tre år sen och nu. Det är uppfriskande med dina kommentarer Robin Shadowes och jag hoppas du har förståelse. Tidigare brukade danske Falkeöje kommentera, och jag minns ett liknande fall som detta då han skrev "jag glömde att detta är en svensk blogg."

Knute sa...

Till den anonyme kommentator som hade synpunkter på Robin Shadowes vill jag för det första säga att personliga angrepp inte publiceras, och för det andra att även om hans kommentarer är "uppfriskande" betyder det ingalunda att jag alltid delar hans åsikter.

Robin Shadowes sa...

Knute, ironisk nog så var det just Flashback som fick mig att adoptera denna mer grova jargong vilket som vid tillfället kändes oerhört befriande. Jag vet inte hur känsliga med vissa ord som blatte och neger, inte ens på FN och PI gillar dom dessa ord. Om ni vill undvika dessa ord och liknande så accepterar jag det. Blott ett enda undantag gör jag.Jag vägrar att kalla bakverket negerboll för chokladboll. När jag gick i låg- och mellanstadiet var det populärt att på dom längre rasterna köpa fralla och stoppa in en negerboll däri. Detta var på den tiden fullkomligt oskyldigt och orasistiskt. Tack och lov så finns det rätt många som känner som mig i detta fall. Lustigt nog så är dom antingen några år äldre eller yngre än mig. D v s generationerna som växte upp på 50, 60 och 70-talen. Det kan tyckas vara en bagatell men när nån besserwisser försöker tillrättavisa mig att det faktiskt heter chokladboll så retar det fullständigt gallfeber på mig. Men jag tycker det är viktigt att slå vakt om sådana ord för jag tror det ligger mycket mer draconiska planer bakom genom att förändra språket a la Orwell. En annan orsak att jag bestämde mig för att köra mitt eget race var insikten om att dom politiskt korrekta bryr sig inte ett skvatt om HUR jag skriver utan VAD jag skriver. Därför är det roligare att reta gallfeber på dem är om möjligheterna till att finna nya fora minskar över tid.

Knute sa...

Kronisk pubertetsoprør

Derimod opstår oikofobi i mennesker, hvor det pubertære oprør mod hjemmets autoritet er blevet kronisk.

Oikofobernes oprør mod deres eget hjem - nationen - har efterhånden vokset sig til et kulturelt selvhad. Og revolten mod dens eget kulturelle ophav er blevet elitens nye ortodoksi, der tjener til at udslette almindelige borgeres tilknytning til deres hjemland.

Dette forklarer også, hvorfor især venstreradikale oikofober i historiens løb villigt har allieret sig med fjendtlige kræfter, som det f.eks. skete for kommunister under den kolde krig.

Oikofobi viste sig igen efter den 11. september 2001, hvor flere vestlige intellektuelle udtrykte deres lettelse over terrorangrebet på Vesten.

http://www.document.no/2009/12/den_svenske_oikofobi.html

Kalle sa...

Moderaterna är det mest muslimkrusande partiet i Botkyrka. Den som inte accepterar en Moské i Skörholmens Centrum accepterar inte heller religionsfrihet, sa deras lokala höjdare.

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.