15 december 2009

Medierna tiger om pöbeln och kritiserar polisen



Document.no skriver att de som kritiserar polisens agerande under klimatmötet i Köpenhamn inte har rent mjöl i påsen, dvs man har en politisk agenda. Danska polisen skulle bevaka 30.000 personer och visste att det bland dem dolde sig människor som bara kom för att ställa till med bråk. Det var inte möjligt att särskilja dem från de vanliga demonstranterna. Att underlåta att berätta om polisens svårigheter är att ställa upp bråkmakarnas villkor.

Men enligt vissa närmar det sig ett demokratiskt sammanbrott, eftersom det inte fanns tillgång till toaletter. Välfärdsstatens barn förväntar WC, varmt underlag och läkarvård när de går i demonstrationer tillsammans med våldsmän.

6 Kommentarer:

Malmö-Möllan sa...

Jag skiter fullständigt i (haha) om demonstranter har tillgång till toaletter eller inte!

Alla "Vänster-aktivister" som påstår sig vara förespråkare för demokrati och samtidigt "förbjuder" folk att ha andra åsikter än de själva kan fara åt hel..te!
Det kallas diktatur, och det vill jag inte ha!

Danmark är ett föregångsland, jag bor i Malmö och här skiter polisen i vad som händer p.g.a. att de inte får ngt. stöd från samhället.

Rösta på S.D. i nästa val, det är Sveriges chans att ta oss ur detta hel..te!

MS sa...

Svenskar är så vana vid bakbunda dialogpoliser att dom har glömt bort att polisen faktiskt har ett våldsmonopol som dom ibland ska använda för att upprätta lag och ordning. Det ursäktar självklart inte onödig polisbrutalitet men i dessa upplopp där demonstranterna kastar sten och brandfacklor så måste polisen sätta hårt mot hårt. Att sedan folk med barnvagnar går med i tåg där dom vet att det finns upprorsmakare och sedan gnäller på polisen för att dom gjort sitt jobb är rent patetsikt. Jag tycker att den danska polisen är ett föredöme och skulle den svenska agera på samma sätt mot drägg så skulle jag känna mig mycket tryggare. Jag säger bara en sak, helikopterrånet i Västberga. Svensk polis i ett nötskal.

Danielgbg sa...

Det var lite komiskt faktiskt när jag hörde att "demostranterna" skulle stämma polisen för att dom fick sitta på den kalla marken medans dom protesterade emot att det görs för lite för att förhinda den globala uppvärmningen...

MS sa...

Dom har fått införa extra skift för att kunna städa upp efter dessa "miljökämpar" som bara slänger sitt skräp på gatan. Hyckleri är bara förordet. Personligen så börjar jag bli lite trött på U-ländernas alla krav. Dom får bidra lite själva också. Många av deras miljöproblem är inhemska eller så beror det på naturliga klimatfenomen. Läste någon i Australien som såg skogsbränderna som ett exempel på klimatförstörningen. Sist jag hörde så är dom flesta bränder antigen anlagda eller p g a slarv.

Anonym sa...

En af de mest spetakulære indslag ved den store
miljødemonstration var et privat borgerværn af
såkaldte curlingforældre der gik med veste hvorpå
der stod "Forældreværn mod politivold!"
Meningen var at disse curlingforældre skulle beskytte deres drage-yngel mod politivold!

Vivian sa...

Kissa dom i byxorna? ha ha
Jamen, det värmde väl upp en stund.

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.