26 april 2010

Lösning på arbetslöshetsproblemet



Välkomna säger personalen, med Marie Nilsson-Johansson och Niclas Löfgren i spetsen,
på trappan till Torsåkers bygdegård.

I Hofors kommun i Gävleborgs län verkar man helt oberörd av alla avslöjanden om hur vuxna män ljuger om sin ålder och härkomst för att få tillgång till den oerhört kostsamma gräddfilen in till permanent uppehållstillstånd i Sverige.

Här tycker man istället att det är ”världens häftigaste jobb” att agera heltids-betjänter åt fullvuxna män och man ser uppenbarligen heller inga problem med faktumet att det inte är några ”barn” man skall passa upp på.
Dessutom löser man en del arbetslöshetsproblem.

I Hofors kommun kommer nämligen 30 ”barn” att passas upp av 27 stycken heltidsanställda personer, en personaltäthet en klinikchef på en långvårdsenhet för sjuka svenska pensionärer bara kan drömma om och säkerligen skulle ge sin högra arm för att ha tillgång till.
Allas lika värde var det, men en del är visst lite mer ”lika värda” än svenska åldringar.

Speciellt ”skäggbarn” från Somalia och Afghanistan……

från Fria Tider

Logo från min vän LEW

7 Kommentarer:

Gunnar Nygren sa...

Tjena o hej du har så rätt i sak. Men vill bara påpeka att Hofors ligger i Gävleborgs Län

Berit sa...

Tack Gunnar, jag har ändrat det nu.
Det finns ett Hofors i Värmland också...jag bara tog för givet.

vinterbadaren sa...

Helt underbart talande logga. Den snor jag. Tacka LEW så mycket.

MS sa...

Jag undrar just hur roligt det kommer vara för dom idealistiska tjejerna när skäggbarnen börjar visa sitt rätta ansikte? Det kommer inte dröja länge innan dom blir kallade "svennehora" och måste ha manligt sällskap när dom vistas i samma rum som dessa små liv. Ska vi gissa att det blir en smekmånad på någon vecka? Sedan blir väl skäggen frustrerade och ger upphov till en jordbävning på andra sidan jordklotet.

Det känns tryggt att dom små hjälplösa barnen får en personlig betjänt. Våra gamla kan gott ligga i sin avförning och tillåtas duscha en gång i veckan. Dom har ju ändå gjort sitt. Huvudsaken att vi tar hand om andra länders avkommor. Varför skulle vi begära att dom stannar i sina egna länder och hjälper till där när dom kan leva som kungar här på våran bekostnad?

Ann-Marie sa...

MS, precis min tanke också!
Men det är ju mycket lättare att ta från dom gamla, dom orkar ändå inte slåss och förhoppningsvis dör dom fortare om dom kan lämnas utan mat och vård. Ack ja, nu vet vi vad vi har att se fram emot.

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Dom idealistiska tjejerna kommer mycket snart att önska att dom hellre hade hamnat på ett äldreboende med svenska gamlingar eller på ett dagis med svenska riktiga barn.

MS sa...

@Ann-Marie

Förhoppningsvis så har dom gamla anhöriga som kan föra deras talan men dom har väl fullt upp med Körslaget. Man måste ju prioritera.

Vi fick ligga på som dårar för att vår anhörig skulle få ett bättre boende som hon nu har men alla har inte anhöriga som vill eller kan kämpa. Jag är ingen anhängare av en stark statsapparat men när det gäller våra gamla som vi har att tacka för så mycket så är det faktiskt Statens förbannade skyldighet att se till att dom får en värdig ålderdom. Kommunerna litar jag inte ett dugg på. Räddhågsna lokalpampar med Napoleonkomplex bryr sig bara om sig själva och deras egna eftermäle och hukar så fort någon hostar i Rosenbad. Se Vellinge.

Oavsett vad man har för åsikter om massinvandringens vara eller icke vara så finns det ingen rim och ranson i att ett boende för vuxna män får mer resurser än gamla och sjuka. Ta en vanlig skolklass i dagens Sverige. En lärare på ca 30-32 elever och där talar vi om landets framtid. Jag förstår inte hur dom styrande tänker i denna fråga. Vi vet inte ens om skäggen får stanna. Många blir avvisade men det är inget som rapporteras i media eftersom det tydliggör detta bedrägeri som det ändå handlar om. Vuxna män kommer hit under falska förespeglingar för att få en livstids försörjning för sig och hela släkten och myndigheterna bara jamsar med utan att fråga oss som finansierar skiten vad vi tycker. Dom vet vad svaret blir och dom kommer få det nedtryckt i halsen den 19 september.

När det gäller dom leende idealistiska tjejerna så har det sagts om mig att jag kan vara cynisk och när jag ser dessa unga naiva världsförbättrare så känner jag en stolthet över min skeptiska ådra. Jag tror att fler än en av dessa tjejer kommer gråta sig till sömns framöver. Skäggen är inte så tacksamma som dom tror och dom är framför allt inga oskyldiga offer. Dom kommer att få känna på ett kvinnoförakt utan dess like. Allt som tjejerna har lärt sig på SSU och i skolan kommer att kastas över ända på ett brutalt sätt. Det är nästan så att jag tycker synd om dom.

Vote small. Think big...

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.