22 juni 2010

Bra satirbild


Sprang på en superb satirbild i kommentarerna till en artikel på Politiskt Inkorrekt. Jag vill gärna sprida den, och länkar därför till den i en egen bloggartikel.
OBS! Det är någon i tråden på PI som lovat att översätta och vektorisera bilden. Får se om det sker. Den blir då mera användbar och kan dessutom skalas upp hur mycket som helst. Hur det är med upphovsrätten låter jag däremot vara osagt.

------------------------------------
UPPDATERING:

En sign Mattias Svederberg har nu lagt upp två svenska versioner i png-format på PI. Jag direktlänkar in bilderna här (han länkar till ytterligare ett par andra versioner i sitt inlägg på PI, men de innehåller språkfel):

5 Kommentarer:

Ann-Marie sa...

Så sant så!

Erik sa...

Den engelska hade jag sett redan innan, men de båda svenska var nya för mig. Kul idé.

Crille sa...

Stort tack för dessa översättningar! Bra att du lobbar för Julia Caesar. Hennes texter behöver spridas till ALLA människor. Lägg in länken i alla mejl, t ex. Lägger nu även upp en permanent länk till denna blogg på min blogg. Tack för en bra blogg, alltså!

Anonym sa...

Jag har gjort en "svensk variant" (vektorer, eps) - hur mailar jag den till er? Hittar ingen e-post.

Knute sa...

E-post: canuteocean at gmail.com

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.