15 september 2011

Vill du äta middag med mig?


Obama har skickat ut ett olustigt mail
: Snart kan vi mötas och äta middag!

Han vill att du skickar fem dollar till hans webb-sida vilket ger möjligheten att vinna en middag med honom.

"Jag erbjuder dig att sitta ner tillsammans med mig och tre andra supportrar för en måltid och samtal. Donera $ 5 eller mer, vilket automatiskt ger dig en chans att gå ut med mig på middag. Om detta låter lite bekant är det för att vi har gjort det förut. I själva verket är min förhoppning att jag ska kunna fortsätta arrangera dessa middagar under hela kampanjen.

De är en chans för mig att prata på tu man hand med människor som du och få kontakt med det arbete som pågår varje dag i bostadsområden runt om i landet. Oavsett vad våra motståndare gör under de kommande 14 månaderna, är middagar som dessa viktiga för att fortsätta att sätta människor i centrum i denna kampanj - och bevisa att vi inte behöver kontroll från Washingtons lobbyister och intresseorganisationer för att vinna ett val. Vi kan göra det person till person, i våra bostadsområden och bakgårdar och över middagsbordet,
Det är därför jag ber om din gåva idag. Jag hoppas att du avsätter en minut att hjälpa till att bygga den här kampanjen. När du gör det har du en chans att gå ut med mig på middag."

Jösses, man kan ju få magsjuka för mindre!

Fem dollar är allt som behövs. Vill han prata om småföretagares möjligheter, tro? Småföretagarna har förmodligen mycket bättre chans att överleva om de i stället satsade sina 5 dollar på Powerball eller spelade på Lotto. Oddsen är mycket bättre.

14 Kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det som gör att han tror att någon enda människa vill betala 5 dollars för att äta med honom. Det är ganska självcentrerat. Vad skall man prata om "Är du muslim eller..."

Berit sa...

"Titta på alla som har mer fina grejor än du har. Rösta på mig så ska jag se till att du får deras prylar."

MS sa...

Desperationen lyser igenom. Nu har han förlorat landets största stad New York och fler förluster lär vänta. Vore man konspiratoriskt lagd så skulle man kunna tro att Obama siktar på att gå in i valrörelsen med en Underdog-stämpel.

Snyft snyft George W Bush, snyft syft de elaka Republikanerna, snyft snyft vädret, snyft snyft bad luck, snyft snyft you name it…

Peter sa...

Jag skulle inte vilja äta middag med honom om jag så fick betalt för det.

Max O´Flyt sa...

Att äta middag med honom kan väl inte befrämja matsmältningen.

Berit sa...

Obama är populär i Europa. 75% bland 12 EU-stater gillar honom.
I Portugal, Tyskland och Nederländerna ligger hans popularitet på över 80%.

SNÄLLA, ta över honom!! Gör honom till president för EU!

pw sa...

Skicka han till Sverige så flyttar jag till USA.

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Sedan drygt ett år är det minsta myntet 1 krona. Skulle inte offra ens det på Barry Soetero.

Peter sa...

Ibland undrar man om detta är Obamas mål, eller åtminstone hans stabs mål - lame duck som han är.

http://www.americanthinker.com/2009/02/the_clowardpiven_strategy_of_e.html

Berit sa...

American Thinker är inne på helt rätt väg och genomskådar planerna. Vi har skrivit tidigare om detta här på bloggen och länkat till AT.


http://everykindapeople.blogspot.com/2010/06/lat-er-inte-luras-av-hans-inkompetens.html

http://everykindapeople.blogspot.com/2010/01/hopp-och-forandring.html
------
republikanerna och många av demokraterna kommer att motsätta sig Obamas senaste stimuleringspaket och han kommer att försöka dra fördel av detta genom att skylla på andra. "Se hur de saboterar mig "

MS sa...

Rätt ska vara rätt. I NY fall handlade det som alla redan säkert vet om ett fyllnadsval p.g.a en exponerad ”Weiner” men tendensen är tydlig. Obama förlorar väljargrupp efter väljargrupp och demokraterna borde börja oroa sig för den massiva skada han åsamkar partiet.

Berit sa...

Kom ihåg att distrikt 9 i alla tider varit helt säkert för Demokrater; 3-1

MS sa...

Ja, det var väl 80 år sedan en republikan satt på det mandadet? Det borde oroa alla demokrater som anser att deras politiska värderingar är viktigare än omvalet för nollan som sitter i Vita Huset.

Sanity sa...

@Gerda - Om man inte kan komma samtalsämnen med den amerikanska presidenten så har man nog inte mycket över för mänskligheten.

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.