13 juli 2012

Berätta sagor kan han

Obama pratar om sitt största misstag som president



Enligt honom går det ut på att berätta en historia och det verkar som han tror att han var Dr. Seuss, men i stället framstår han som Stephen King.
Han har inte lyckats förmedla den optimism och det hopp som hans kampanj handlade om och han har inte heller levt upp till sina löften om öppenhet, samarbete över partigränser och att ena människor för att lösa ekonomiska problem. Det är inget fel på hur han har berättat historien utan hur den slutar och det är därför han har problem.

Han i är en bra berättare, han kan läsa från en teleprompter utan problem. Det är det han har sagt och vad han har gjort som har resulterat i att fler och fler amerikaner är utan arbete.
Han talar om att inspirera och naturligtvis måste man det. Man kan hålla fram en tallrik med mat och berätta för alla hur gott det är.

"Titta så gott det ser ut, jag har aldrig lagat till något bättre"
.
Saliven rinner och alla är förtjusta över hur aptitligt det ser ut men om man sticker gaffeln i maten och det får en att kväljas, är någonting fel.
Produkten lever inte upp till presentationen och det är Obamas problem.
Han hade en magnifik presentation, alla var optimistiska när okände och oprövade Obama för fyra år sedan lade fram sin fantastiska berättelse som inte alls levde upp till förväntningarna.

Vem som helst kan starta med att lova att laga till en fantastisk middag och presentera en lockande meny, men om maten är äcklig och notan alldeles för hög, borde alla säga att den restaurangen kommer de aldrig att besöka mer.

3 Kommentarer:

Knute sa...

Den största dagen i marknadsföringens historia var den 4 november 2008 då Barack Hussein Obama vann det amerikanska presidentvalet.

Hans marknadsföringsstrategi: ”Change”.

Propagandanazisten Joseph Goebbels var en mästare på ”den stora lögnen”. Enligt Goebbels gällde regeln: ”Om du berättar en tillräckligt stor lögn tillräckligt ofta, kommer folk till slut att tro på den”.

Motsatsstrategin är ”den stora sanningen”. Om du upprepar sanningen tillräckligt ofta blir den större och större, och får till slut en aura av legitimitet och autenticitet.

Obamas mål var inte att kommunicera det faktum att han var en företrädare för förändring. Så som världen ser ut idag, betraktar alla politiker som kandiderar för de högsta ämbeten sig själva som företrädare för förändring. Det Obama i stället gjorde, var att upprepa ”Change”-budskapet om och om igen, vilket resulterade i att de potentiella väljarna till slut förknippade honom med just det konceptet. Med andra ord: Han äger ”Change”-idén i väljarnas medvetande.

Och vad hände med ”Change”?

http://micco.se/2009/01/micco-gronholm-den-storsta-dagen-i-marknadsforingens-historia/

Knute sa...

Obama believes in word magic - the ancient idea that words have the ability to make things happen, that saying makes it so.

Throughout his presidency, Obama has delivered well-crafted speeches and seemed to expect everything to fall into place and everyone to fall into line.

http://www.smh.com.au/opinion/contributors/wheres-the-fire-in-obama-20110807-1ihgv.html

Knute sa...

President Obama omfamnar islam. Han gör sitt yttersta för att främja de de islamistiska partierna i Egypten och andra arabländer. Eftersom han anser att islam är en legitim politisk rörelse anser han förmodligen att den bör härska även i Amerika. Snart dyker det väl upp en Stormufti vid hans sida.

Den arabiske stormuftin (högste uttolkare och verkställare av sharia-lagen) Amin al-Husseini bodde i Berlin som Hitlers gäst under andra världskriget. Hans inflytande var avgörande för det tyska beslutet att förinta Europas judar.

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.