24 september 2012

I Malmö går polisen på kurs och lär sig "artig arabiska"

Muslimer i Malmö demonstrerade igår mot Muhammedfilmen. En svensk kvinna gav dem fingret när hon passerade demonstrationståget. Hon skriver:

"En man med en armbindel som verkade vara någon intern vakt gick hotfullt fram till mig men när han såg att jag lugnt och stilla tittade tillbaka och inte lät mig skrämmas gick han förbi. Sen blev jag omringad av några storvuxna arabiska män i 20-30- åldern. De skriker okontrollerat och en tar tag i min arm och rycker våldsamt flera gånger. Jag säger till honom att han bryter mot svensk lag och att han inte har rätt att angripa mig.

Då kommer mannen med armbindeln tillbaka. Nu i sällskap med en blond polisman. Polismannen säger till mig att “vi har yttrandefrihet här i Sverige” och att det är förbjudet att visa fingret. Jag säger att jag till skillnad mot demonstranterna är för yttrandefrihet och att jag har rätt att visa mina åsikter så länge jag inte stör demonstrationens rätt att få fram sitt budskap.

Då säger polismannen till mig att jag just har brytit mot lagen om hets mot folkgrupp. Han vägrar att uppge hur jag på något vis skulle ha uppträtt rasistiskt trots att jag ber honom. Under tiden står de arabiska männen i närheten och hör hur jag blir upptuktad av svensk polis. Jag säger till polismannen att jag nyss blivit attackerad av några män och att de var nära att slå mig. Då säger polismannen att om jag på något vis visar mitt missnöje med demonstrationen ska ha han personligen se till att “något värre händer mig”. Detta är inget annat än ett hot. Jag ber att få hans namn eller identifikationsnummer och säger att jag ska anmäla det som nyss har hänt. Han verkar inse att han gått för långt och börjar sen tala om hur barnslig jag är..."

Nu kan Malmöpolisen snart säga "Får jag, vantrogne väktare av ogudliga lagar, få lov att kliva in i ert kalifat?" på perfekt arabiska. Vore det inte bättre om invandrarna lärde sig svenska? Och svenska värderingar?

6 Kommentarer:

Biskop Kyrillos sa...

Bra att den tilltalade hade råg i ryggen till att begära polismannens identifikation. Händelsen bekräftar för mig "personligen" att det var rätt att lämna Malmö för en än så länge tryggare ort på "landet".

Anonym sa...

Polismaktens uppgift är att hålla ordning. Rår den inte på den ena sidan i en gatukonflikt angriper de den andra. Att det skulle handla om att skydda det goda är en villfarelse./Betula

oscar sa...

Ser inte helt poänget i att visa fingret till en folkmassa, om det är för yttringsfrihet kanske man ska komma med några goda punkter istället för att visa fingret och få folk på ännu värre humör.
De kan vråla och skrika hur mycket de vill men som polisen sa, vi har yttringsfrihet, vill någon här visa den där löjliga filmen här så har de all rätt att göra det, men vill någon protestera den så har de all rätt att göra det också.
Och att visa fingret mot en skara människor kan bli sedd på som hets då det inte bara är rasistisk uppförande som kan klassas som hets.

Pica pica sa...

Ett tag var det vanligt att visa fingret när man var missnöjd i trafiken. Tänk om man skulle varit så ömhudad att man drog in polisen varje gång.
Förvisso tror jag att svenskar skulle lära sig arabiska ganska fort om de levde och blev försörjda i ett arabiskt land men vi är i Sverige nu!

Ann-Marie sa...

“vi har yttrandefrihet här i Sverige” och att det är förbjudet att visa fingret. En riktigt tvättäkta oxymoron!

Knute sa...

Saudiska islamister kommer snart till en IKEA nära dig. Enligt deras "religion" är kvinnor inte mer värda än deras husdjur. För att vara dem till lags har Ikea raderat bilder av kvinnor från sin katalog i Saudiarabien. Handlar Ikea inte med säckar…?

"Som alle vel efterhånden ved, tåler fromme muslimer ikke synet at kvindehår. Hvilket er beviset for, at islam er i stand til at gen-modificere mænd. Fraset muslimer er der vel ingen mænd, der bliver balstyrisk ophidsede og ude af stand til at kontrollere de dybereliggende instinkter i den grad at et fruentimmer i et køkken må foto-manipuleres væk – som i dette tilfælde. Og da kataloget stammer fra Absurdistan (tidl.: Sverige) er man gået linen ud. I stedet for blot at manipulere en sort sæk over den lille husmoder – så hun kunne fremtræde i overensstemmelse med det moderne kvindesyn – har man helt fjernet hende. Ausradiert…

http://hodja.wordpress.com/2012/10/01/handler-ikea-ikke-med-saekke/

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.