10 januari 2014

"Bridge Over Troubled Water"


Chris Christie  (R) guvernör i New Jersey och aspirant inför presidentval år 2016, är i blåsväder för åtgärder som några av hans anställda vidtagit.  Man beslöt att  stänga två filer på en motorväg i en stad som styrs av en borgmästare (D),  som inte stöder Christie i hans ambitioner.  Detta enligt e-post bland personalen.
Christie sade på en presskonferens i går att han är "generad och förödmjukad" av skandalen och han  avskedade  omedelbart sin ställföreträdande stabschef,  Bridget Anne Kelly.

Är Chris Christie -skandalen en viktig nationell nyhet eller en lokal historia som bör läggas till handlingarna , nu när guvernören i New Jersey har sagt sitt? !  Christie gjorde något som Barack Obama aldrig har gjort vad gäller  alla hans många skandaler.  Chris Christie klev fram,  bad om ursäkt och avskedade den skyldige - allt på en dag!  Förutsatt att han talar sanning och inte hade en aning om planerna att stänga filerna på George Washington Bridge,  bör denna historia vara över på en en dag. Men om de traditionella medierna inte är villig att släppa det, kommer det aldrig att hända.

De kommer att göra det till århundradets skandal. Det är värre än Benghazi - värre än IRS-skandalen - värre än healthcare.gov-fiaskot och NSA.  Det framgick av gårdagens presskonferens  där de var tuffare mot Christie än de någonsin var mot Obama och Hillary om Benghazi,  där 4 amerikaner dog.
Journalism i dag är att "Republicans är onda och Democrats-politiker a la Chicago är goda."


New Jerseys bandit-politik är ful,  om en Republican är boven.  Hade det varit en Dimocrat hade det varit OK. Jag gillar inte ens Chris Christie men jag tycker fortfarande att det hyckleri som praktiseras av Media är upprörande.
 Har Oblunder avskedat någon över Behghazi, IRS, eller healthcare.gov?

9 Kommentarer:

Martin sa...

PJTV, högljudda, vältaliga teapartyister(?) med, för all del, judisk anstrykning. De avskyr chris chrsity. Vill låta påskina att han egentligen bara är en demokrat. En fat-cat.
Vad vet jag? Inte mitt land. Inte mitt öde. Går det bra för USA så går det generellt sett dåligt för oss andra. Vad skulle en amerikansk kollaps medföra? Och vad är CCs roll i det? Hindrare? Medhjälpare? Allt jag vet. Är att jag känner allra ner till botten av min själ. Ni är ondska. Ni har ägnat era liv och er "civilisation" till att skada oss andra. Skam över er. Idag. Imorgon. I övermorgon. Och till tidejns slut

Anonym sa...

Varför skulle en demokratisk borgmästare stödja en republikansk guvenör? Just wondering.
Undrar också om Bridget Ann Kelly kan vara en planterad mole i Christies office. Ingen kan väl vara så dum att tro att detta inte skulle komma ut.
//Arne

Berit sa...

Bra fråga Arne, men många av dem gjorde det. Det är lite tidigt med avsiktliga "katastrofer". Dems brukar vänta till någon verkligen har blivit nominerad innan man "hittar" en skandal eller arrangerar någon.

Ann-Marie sa...

Martin, du svamlar. Vad är det du vill ha sagt?

F.ö, så tror jag också att dom har gjort en höna av en fjäder. Vad är det för sk!t dom försöker dölja bakom den här historien? Och jag gillar inte heller Chris Christie som är en RINO...... (Republican In Name Only) för den som inte vet.

Svensson sa...

Du som är så emot Obama, till dig har jag en fråga:

Skulle det ha varit bättre med Mitt Romney som president? -- Med honom hade det ju varit fullt krig med Iran vid det här laget. Obama å sin sida har 1) inte dragit in USA i krig med Iran 2) förhindrat amerikansk intervention i Syrien (krisen augusti-september 2013).

Obama är svårbedömd, medges. Men han är bättre än Bush-Romney och allt det där. Det går bortom Rep, Dem.

Anonym sa...

En klantig mediaförföljelse av en RINO för att avleda uppmärksamheten ifrån obamakatastrofen som bara väntar på en utlösande faktor. Den kommer, garanterat.

Berit sa...

Svensson, bara för att jag tycker illa om pest betyder inta att jag gillar kolera.
Om du vill veta vad jag ansåg om Romney inför valet kan du läsa här:

http://everykindapeople.blogspot.com/2011/11/mitt-romney-en-rino.html#comment-form

Du har troligtvis rätt när det gäller Romney och krig med Iran. Min favorit vid valet var Ron Paul och Gary Johnson som #2

Steve sa...

Saddam Hussein (Hussein the Destroyer) greps av amerikanerna i en källare 13 dec 2003. Och sex dagar senare hade Khaddafi i Libyen insett att det vore klokt att avsluta WMD-programmen (Weapons of Mass Destruction).
Men han hade ju att göra med George Bush, inte med Barack Hussein. Bush stötte man sig inte frivilligt med. Nu däremot ser man t.ex hur Iran... nej tyst nu.
(Hussein, by the way, är ett namn som bara ges till små muslimska gossar.)

Svensson sa...

@berit: tack för svaret.

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.