09 januari 2014

"Liar, liar, pants on fire"


Om du gillar din sjukförsäkring,  kan du behålla den. Period!"

Dessa ord kommer att följa Barack Obama genom resten av hans mandatperiod , och förmodligen i evighet i böcker och minnesvärda citat . Obamas ord kommer att orsaka ännu mer pinsamhet och politisk odödlighet än George W Bushs ord 
Läs mina läppar. Inga nya skatter, eller Bill Clintons ord Jag hade inte sex med den där kvinnan.

Obamas berömda lögn är värre än de andra eftersom det var en grov lögn om något som är viktigt för miljontals amerikaner och kostar dem mycket pengar . Obamas linje är också oförglömlig, eftersom han upprepade den 37 gånger och därför att hans personal visste att det var en lögn när de lade ut den på teleprompters så att Obama kunde upprepa den. Hans så kallade ursäkt var verkligen ingen ursäkt alls,  utan visade ännu tydligare hans förakt för det amerikanska folket.  Det var meningslösa ord som gjorde det möjligt för media  att låtsas att han bad om ursäkt.

Nu försöker han slingra sig och skyla över och säga att han menade att vi kunde behålla vår sjukförsäkring , men det måste vara en bättre plan än hans.  Den nya Obamacare-försäkringen  måste täcka mer än vad vi vill ha eller behöver.  Den måste omfatta graviditet för män och kvinnor över 50 års ålder, behandlingar mot missbruk och täckning för psykiska problem.

I motsats till vad media rapporterar bad Obama inte om ursäkt för att han ljög för det amerikanska folket . Han sa inte att han var ledsen att ljugit för oss. Han sade att han är "ledsen" över att vissa människor befinner sig i en "situation" som bygger på att hans "löften"  inte var så tydliga som de skulle ha varit.

Med andra ord: Det är vårt fel att vi missförstod vad han sade.

3 Kommentarer:

Anonym sa...

Undrar hur de svenske upplyste oss den gången det begav sig?

Steve sa...

”President Obama Job Approval” var 49% enligt Rasmussen’s poll 6-8 januari. ’Disapprove’ 50%.
- Det här är lite mer pro-Barack än andra enkäter; genomsnittet för alla polls 12 dec - 8 jan var 42,6% ”godkänt”. Men ändå... 49% tycker han är ok!
- Frågan är om beslutsfattandet idag är så komplicerat att ’demokrati’ inte fungerar längre. Mitt exempel var Egypten: Om 30% är riktiga analfabeter och 50% ’funktionella analfabeter’, hur styr man då landet? (Och min tanke: Låt armén göra det! De vet hur folk tänker.)
- RealClearPolitics.com har ’Latest Polls’ i högerkolumnen en bit ner. Klicka på ’Rasmussen Reports’. (Att klicka på ’Latest Polls’ ger en annan, mer svårläst lista.)

SD sa...

”Jag har just fått ett avslag på min ObamaCare-ansökan. Fastän jag enligt lag måste ansluta mig till Obamacare! Här i DC.” Vicky Hartzler, Representanthuset för Missouri som Republikan. Twitter 27 dec. kl 09:25
- Kort efteråt (kl 09:32): ”Jag har fått veta att alla i kongressen får dessa avslag - men det är ett dator-fel som jag inte ska bry mig om. Jag ÄR ansluten. Tryggt att veta?”
https://twitter.com/RepHartzler/

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.