31 oktober 2014

Skönhet är i betraktarens ögon

Min personliga uppfattning om tatueringar anses förmodligen oprofessionell och föråldrad.  Den går tillbaka till den gammaldags synen på tatueringar och de som har dem - opålitliga människor med dåligt omdöme.

Charlotte Tumilty sa att hon skickades hem inom en timme efter att ha börjat sin nya anställning som assistent, på grund av hennes många tatueringar.
Den 26-åriga tvåbarnsmamman  sa att hon blev upplyst om att hennes tatueringar var "olämpliga” eftersom St John Vianney Primary School i Hartlepool är "strängt katolsk".


Hon anklagade skolan för att ha fördomar mot henne på grund av hennes kroppskonst.

Det finns anledningar till att arbetsplatser håller en viss standarder. En anledning är för att sålla bort  människor med dålig impulskontroll och kort framtidsplanering. 

Men hon behöver åtminstone inte lägga ut pengar på en halloween-kostym.

3 Kommentarer:

Anonym sa...

Håller med - det är enligt mitt tycke mycket fult - speciellt på en kvinna. Hon borde åtminstone
haft den goda smaken att visa sig med långa eller 3 kvartsärmar så det inte blir så iögonfallande.
Heima

Anonym sa...

Berit,
jag håller med dig, det är jättefult i mina ögon. Och varje gång jag ser en kvinna, ung eller gammal, med utbredda tatueringar, så faller de i mina ögon. (Detta gäller även män med mycket utbredda tatueringar).
Jag tror också att dessa människor är "opålitliga med dåligt omdöme". Opålitliga - därför att de faller för grupptrycket och gör det som de tror är "inne" just nu. Kort sagt, för mig är detta människor som inte har någon riktig självkänsla eller självständigt tänkande utan vajar för vinden vart den än blåser.
/SB

Ann-Marie sa...

Min första reaktion är: varför anställde dom henne över huvud taget? Även om hon var täckt vid intervjutillfället så kunde hon inte täcka det hon har på händerna och det borde ju ha varit en varningssignal......

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.