22 december 2014

Allt går ut på Kontroll

4 Kommentarer:

Ann-Marie sa...

Jag är färdig att gå upp i limningen! Jag är så TRÖTT på all denna förbannade kontroll över mitt liv.
Är inte överdrivet religiös men dom 10 budorden borde räcka!

Anonym sa...

Ja USA har på de senaste 15 åren utvecklats till en kontrollstat. Närmare en miljon människor i USA håller på med övervakning och kontroll av resten av medborgarna i USA. Även utländska politiker och medborgare i andra länder utsätts för denna övervakning vilket ju avslöjats grundligt av visselblåsare. Och "våra" politiker som är övervakade rycker på axlarna som de menlösa kräk de avslöjat sig vara.

Benny

Anonym sa...

Påpekas bör att "liberal" på amerikansk engelska betyder "vänster". Merriam-Webster: "believing that government should be active in supporting social and political change".
Hos oss kan man väl översätta "liberal" med "frihetlig". Folkpartiet, kanske.
/ Steve, Peking

Berit sa...

Ordet "Progressive" används också ungefär på samma sätt som "Liberal". Så som jag minns svenska politiska partiers inriktning skulle jag hellre likna dem vid Socialdemokrater än Folkpartister.

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.