31 mars 2015

Alla är bättre än Obama

Jag vet inte hur många av dessa amerikanska TV serier ni kan följa i Sverige, men vare sig det är den ärlige Martin Sheen's Jed Bartlet från "The West Wing”, den hänsynslöse mördaren Frank Underwood i "House of Cards," David Palmer från "24”,  Laura Roslin i Battlestar Galactica" är det helt klart att amerikanarna föredrar TV-presidenter framför den verklige POTUS, President Barack "No Drama" Obama.

57% av de tillfrågade vill att nästa president upphäver “Förändring vi kan tro på” och går tillbaka till det gamla USA.
Själv tror jag att det är närmare 80%!

Från Reuter

klicka på bilden så blir den större

5 Kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag förstått så är det många i USA som vill bli ett "normalt" land och sluta leka världspolis på eget bevåg. Problemet är ju att USA:s utrikespolitik ställer till med mer bekymmer än de man tror man löser med sin inblandning i andra länder och med krigen man startar! Det påhittade kriget mot terrorismen är ju också helt kontraproduktivt och den skapar bara mer terrorism. Obama är helt oduglig och han svamlar bara samma floskler som han gjort sedan dag ett på posten. Det USA borde göra vore ju att avsluta krigen och sin subversiva verksamhet i andra länder.

Benny

Anonym sa...

För mig som inte är amerikan så föredrar jag Obama före de flesta alternativen. Därför att Obama åtminstone stretar emot neocons utrikespolitik litet grann. Det betyder inte att USAs utrikespolitik under Obama inte är hemsk. Men min tro är att den vore hemskare om någon annan var president. Förutom möjligen Rand Paul men så blir det ju inte förstås.

Berit sa...

Håller med dig Benny. En del av problemet är också att så snart något allvarligt händer i världen förväntar sig andra nationer att USA “ska göra något åt det”.

Anonym sa...

Om Obamas Iran-avtal (om atombomber osv) skriver SvD: "Mycket tyder på att parterna trots allt kan få ihop ett avtal under onsdagen. 'Vi håller tummarna och hoppas nå dit under dagen', sade brittiske utrikesministern Philip Hammond." April Fools Day! Passar bra.

Mer om vad Obama vill göra för att perserna ska bli lyckliga hittar ni hos Wall Street Journal via Powerline Blog:
http://www.powerlineblog.com/archives/2015/04/the-capitulationist.php

(Där finns en länk till WSJ via Google. Som icke-prenumeranter kommer ni ju inte in på WSJ annars. Men Powerline är bra nog! Där finns en video också.)
/ SD

Anonym sa...

Och somliga gillar faktiskt O!
Rapparen Azealia Banks avslöjar för Billboard att hon vill ha sex med Obama. "Han är så fin. Those big-ass white teeth, and ears hanging off his head. Och jag liksom 'Å gode gud, jag vill k*a presidenten"!
"Idag sover jag med mina säkerhetsvakter. Jag älskar säkerhetsvakter! Stora köttiga vita snubbar med blå ögon." O.s.v.
Vad som skulle hända om Azealia skulle råka stöta ihop med Michelle behöver man väl inte gissa?
http://www.breitbart.com/big-hollywood/2015/04/03/azealia-banks-oh-my-god-i-want-to-fk-the-president/
/ SD

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.