14 mars 2015

Försämrade relationer under Obama

Trettionio procent av amerikaner tycker att relationerna mellan svarta och vita har förvärrats sedan Obama tillträdde,  medan 15 procent säger att de har förbättrats och 45 procent säger att de har förblivit desamma (enligt en CNN / ORC enkät). Fyrtiofem procent av vita och 26 procent av svarta tycker att de har försämrats.



En man som identifierar sig själv som John C. Muhammad, “city manager” i Uplands Park, MO, sade att skottlossningen mot de två poliserna i Ferguson var "en fullständig iscensättning” utförd av polisen.

"Jag tror att det var helt och hållet arrangerat. Jag tror det var förorsakat av medlemmar av polis-broderskapet - det är vad jag kallar det.  Jag tror att de fungerar precis som KKK. Jag tror att de gjorde det för att göra sig själva till offer, då det verkliga offren är svarta människor. Jag tror att det bara är ett PR-trick. Inget mer än det." Han klargjorde senare att detta var hans inställning, och inte nödvändigtvis den av hans väljare.

 En Linkedin-sida som verkar vara stadens hemsida, identifierar John C. Muhammed som stadsdirektör i Uplands Park, MO, och en Twitter sida med samma namn har en tweet som säger att han planerar att åka till Ferguson för att protestera.

Mohammad tillägger: “Vi måste fortsätta att driva denna fråga,  eftersom det är ett stort problem att svarta män och svarta kvinnor skjuts ner och dödas av vita poliser - ibland svarta,  eftersom problemet inte alltid är vita människor. Jo, det är det, men det är det inte."
Han tillade att polisen" inte tjänar och skyddar mig, de skyddar bara vita människor.”

1 Kommentarer:

Knute sa...

Multikulti i USA: Muslim slår ihjäl fotbollsdomare

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/international_fodbold/paa-vej-i-faengsel-fodboldspiller-draeber-dommer/5483980

Multikulti i Frankrike: "Aldrig har jag upplevt en så dålig domare som i dag i detta skitland!" Zlatan gick amok.

http://www.svd.se/sport/varumarkesexpert-zlatans-ursakt-tyder-pa-en-viss-mognad_4411627.svd

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.