08 mars 2015

Pinocchio


Någon gång i framtiden kommer man kanske att referera till honom enbart som den ‘förste svarte presidenten’  men i historieböckerna kommer man att skriva om hur Amerika återhämtade sig efter Orkanen Obama.

Listan över Barack Obamas illdåd och svek växer dagligen, så mycket att man tappar räkningen. Men här är en del av anledningen till att det mest framgångsrika landet i världen bröts ner av en muslim,  ironiskt nog folkvald (för första gången).

1. "Jag, Barrack Hussein Obama, lovar att bevara, skydda och försvara konstitutionen av United States of America.”
2. Jag kommer att ha den mest öppna förvaltningen i historien.
3. Stimulanspengar kommer att finansiera mängder av arbeten.
4. Jag är fokuserad som en laserstråle på att skapa arbetstillfällen.
5. IRS inriktar sig inte på någon speciell.
6. Det var ett spontant upplopp pga. en film.
7. Om jag hade en son….
8. Jag kommer att sätta stopp för den typ av politik som “skapar splittring, konflikt och cynism".
9. Du byggde det inte!
10. Jag kommer att återställa förtroendet för regeringen.
11. Polisen i Cambridge agerade dumt.
12. Allmänheten skall ha fem dagar på sig att titta på varje lagförslag som hamnar på mitt skrivbord
13. Det är inte min röda linje - det är världens röda linjen.
14. Whistle blowers kommer att skyddas i min administration.
15. Vi fick tillbaka varje dollar vi använde för att rädda bankerna och bilföretagen, med ränta.
16. Jag spionerade inte på amerikanska medborgare.
17. Obama Care kommer att vara bra för Amerika. Du kan behålla din husläkare. Premierna sänks med $ 2500. Om du gillar den, kan du hålla din nuvarande sjukvårdsplan. Det är precis som shopping på Amazon.
18. Jag visste ingenting om "Fast and Furious", vapenhandel till mexikanska drogkarteller.
19. Jag visste ingenting om IRS inriktning mot konservativa grupper.
20. Jag visste ingenting om vad som hände i Benghazi.
21. Jag har aldrig träffat min farbror från Kenya som är i landet illegalt och arresterades och beordrades att lämna landet för mer än 20 år sedan. Och jag har aldrig bott hos den farbrorn.
(Han medgav slutligen (12-05-2013) att han kände sin farbror och att han bott hos honom.)





0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.