19 juli 2015

Obama samlar in personuppgifter för en ras-databas


En viktig del av president Obamas arv till nationen blir en aldrig tidigare skådad samling av känsliga uppgifter om amerikaner, baserat på vilken ras de tillhör.
 Regeringen sammanställer vår mest personliga data, allt i syfte att skapa ”ras-ekonomisk rättvisa." De flesta amerikaner har ingen aning om att den rasistiska Obama-administrationen sorterar och samlar in uppgifter om deras hälsa, bostadslån, kreditkort, arbetsplatser, bostadsområden, även hur deras barn disciplineras i skolan - allt för att dokumentera "orättvisor" mellan minoriteter och vita.

Denna Orwellska samling av statistik inkluderar ett omfattande och permanent nätverk som administrationen redan använder mot tex.banker som man granskar därför att man anser att de inte lånar ut tillräckligt mycket pengar till minoriteter; skolor som avstänger alltför många svarta; städer som inte erbjuder tillräckligt många gratisbostäder och andra bostäder med låga hyror för minoriteter; och arbetsgivare som inte anställer vissa svarta på grund av kriminell bakgrund.

6 Kommentarer:

Anonym sa...

Artikeln i New York Post [som Drudge hänvisar till] säger bl.a. att regimen - Consumer Financial Protection Bureau, CFPB - tänker följa upp vad som händer med kreditkorten. Sorterade efter ras! Ujuj.
- Men det här är inte nytt, i princip. Yahoo meddelade mig (2013?) att de fått veta från Washington att jag var farlig, och att de alltså skulle stoppa mitt mail-konto. Jag är kristen, och jag är konservativ, och har mycket få mail-kontakter utåt. Men det kanske är just där - kristen och konservativ - som farligheten ligger. För Obama.
- (Jag skaffade ett annat mail-konto, förstås. Men efter några månader hörde Yahoo av sig och sa att jag nog skulle kunna använda det gamla kontot igen...)
- Och kreditkorten... Jag utgår från att man (=Obamafolket) kan läsa av transaktionerna. Och för att göra det lite svårare för dem, betalar jag gärna kontant.
http://nypost.com/2015/07/18/obama-has-been-collecting-personal-data-for-a-secret-race-database/

/ SD

Berit sa...

Tack för länken SD, jag glömde att lägga in den.Vi betalar också allt vi kan med kontanter (så länge det går!)
Har inte fattat tidigare att du bor i USA?

Anonym sa...

Nej, jag bor i Peking, Sverige...
Men det hindrar ju inte CIA osv att följa upp vad jag gör på nätet!
Yahoo-historien har faktiskt hänt.
/ SD

Anonym sa...

- Har funderat lite över hur jag hamnade i den här gröten.
- Troligen detta: 2012 skrev jag några ironiska brev till amerikanska ambassaden i Stockholm. US-ambassaden i Benghazi hade angripits, och ambassadör Stevens dödats. Strypts. Enligt Libyan Free Press hade han sodomiserats först. (Han var gay.) Och sedan släpades han genom gatorna till lasarettet. Som om de kunnat hjälpa honom!
- Eran president hade (när det här blivit känt) farit till Cashman Center i Las Vegas, och talat om Romneys "tax cuts" och sådana viktiga saker.
- Han och Hillary slog fast att Benghazi berodde på en "film" (Youtube, 14 minuter) som gjort alla muslimer ohyggligt upprörda...
- Jo. Nog kan man förstå om somliga blev massivt arga över mina ord...! CIA...! O.s.v.
/ SD

Berit sa...

De tål inte sanningen, SD

Anonym sa...

Signalspaningen i USA utförs av NSA, National Security Agency (Fort Meade, Md). (Inte direkt av CIA).
Oktober 2013 sades att förbundskansler Merkel fått sin mobil avlyssnad av CIA. Brasiliens president Dilma Rouseff har också råkat ut för det. NSA samlade då in nästan 200 miljoner SMS per dygn. (Svenska Wiki)
Men se'n gäller det ju att läsa och förstå vad man hittat...
/ SD

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.