27 januari 2016

Vem behöver Megan Kelly?

Under den första kandidatdebatten som arrangerades av Fox News framgick det med stor tydlighet att Donald Trump och fox-reportern Megan Kelly inte gillar varandra. Nu säger The Donald att han förmodligen kommer att skippa debatten som Fox ska hålla på torsdag. I stället planerar han en välgörenhetstillställning för att samla in pengar till krigsveteraner.

"Jag sa till  FOX att de ska ge pengar till sårade krigare. Jag är ingen beundrare av Megyn Kelly. Jag tycker att hon är en tredje klassens reporter, ärligt talat, hon är inte bra på det hon gör. De kunde hitta någon mycket bättre än Megyn Kelly. Jag kommer att fatta ett beslut men förmodligen kommer jag inte att bry mig om debatten. De placerade mig som nummer ett. Inte bara nummer ett, utan ett överlägset nummer ett."



Reuters senaste omröstning
Trump 40%, Cruz 15.2% Rubio 9.2%

Ted Cruz försöker åka snålskjuts på Trumps kontroverser, genom att utmana Mr Trump till en “man mot man“ debatt, och påstå att om den republican ledande kandidaten är rädd för att möta Fox News:s Megyn Kelly, kan de två kandidater debattera utan moderator.

Kommer ni ihåg Joe Arpaio, den hårdföra anti-invandrings sheriffen från Maricopa County, Arizona? Han har blandat sig i leken och rekommenderade Donald Trump i Iowa i tisdags och stödjer hans kandidatur:
"Donald Trump är en ledare. Han är redo och tuff nog att skydda amerikanska jobb och familjer. Jag har kämpat på frontlinjerna för att förhindra illegal invandring och jag vet att Donald Trump kommer att stå tillsammans med mig och otaliga amerikaner för att säkra vår gräns. Jag är stolt över att stödja honom som den bästa kandidaten för att bli United States president. "

Så nu står både Joe Arpaio och Sarah Palin på Trumps sida!

Det verkliga meddelandet här är inte Trumps schism med Megan Kelly utan att han visar att han inte låter sig styras av media och ledas runt med en ring i näsan.

1 Kommentarer:

Anonym sa...

Fox News låter 'anti-Trump, Hitler-citerande muslima' delta i nästa TV-debatt; dvs ställa frågor där. Breitbart News i tisdags. Nebela Noor heter hon. Från Bangladesh. Ogillar all kritik av islam.
- Kanske inte så underligt att Trump avstått från att delta. Det handlar väl inte bara om Megyn Kelly.
http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/01/26/2868743/
/ SD

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.