14 september 2016

Hon kallar oss “Usla”


Hillary har ett namn nu för de som inte stöttar henne. Vi är “Deplorables” vilket kan översättas med Usla, Erbarmliga, Bedrövliga….

“Bara för att generalisera kan man sätta hälften av Trumps supportrar i vad jag kallar "korgen av Usla.” Rätt? Rasistiska, sexistiska, homofobiska , främlingsfientliga, islamofober…”

 Hon möttes av mycket upprördhet över dessa förolämpningar och återkom med en sorts ursäkt:
“Vad jag sade i går kväll var grovt generaliserande och det är aldrig en bra idé. Jag beklagar att jag sade “hälften” - det var fel.
Jag beklagar inte att jag kallade människor med olika åsikter för bedrövliga.
Inte heller att jag sade att den enda anledningen att folk stöder Trump är för att de är trångsynta.
Jag bara beklagar att jag sade “hälften”.

Hon ångrar nog att hon sade “hälften” eftersom hon menade “alla”.

Eric Trump, Donalds son kommenterade som svar på hennes “basket of deplorables”:




1 Kommentarer:

Argus sa...

Keep up the good work Hillary.

Trump 2016. :-)

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.