04 november 2016

Har FBI, CIA, NSA i hemlighet gått över till Trump?


Vi har fått flera videotips om denne man, Steve Pieczenik, adresserna finns under kommentarer till “Kalla mig skeptisk”,  och jag måste tillstå att jag fortfarande är.  Lyssna till detta;





Så det är en kupp på gång. Underrättelsetjänsten ligger bakom den - CIA, NSA, FBI, och alla andra myndigheter bakom Patriot Act.  Alla de goda gossarna.
Han säger att Clintons har drivit en tyst kupp. Först var det Bill Clinton  -  han lämnade WH i början av 2001. Sedan kom Obama, som konkurrerade med Hillary 2008 och höll henne borta från WH i åtta år. Men Clintons har drivit en tyst kupp som på något sätt blev fördröjd under 16 år. Tyst?

Men ….allt som hände före Bill Clinton: CIA (Bush I), CFR (1921), Bilderberg (1954), Skull & Bones (1833)? Var de en del av en tidigare kupp? Oh nej, de var bara ett gäng tjänstemän.

De verkliga patrioter gör nu sina drag för att återställa republiken.
När lades denna video ut ?  Den 1 november,  fyra dagar efter Comeys offentliggörande.

Pieczenik  har en gedigen bakgrund enl. Wikipedia:
Han var Deputy Assistant Secretary of State under Henry Kissinger, Cyrus Vance and James Baker.  Hans expertis omfattar utrikespolitik, internationell krishantering och psykologisk krigföring. Han jobbade under Gerald Ford, Jimmy Carter, Ronald Reagan och George H.W. Bush i egenskap av biträdande sekreterare.

1974, anslöt Pieczenik sig till amerikanska utrikesdepartementet som konsult för att hjälpa till med omstruktureringen av dess kontor för Office for the Prevention of Terrorism. År 1976 var Pieczenik Deputy Assistant Secretary of State.
Pieczenik var närvarande vid de hemliga Camp David-förhandlingarna den 17 september 1978 . Han arbetade ut strategi och taktik som bygger på psychopolitical dynamik. Han förutspådde korrekt att med tanke på deras gemensamma bakgrunder, skulle Egyptens president Anwar El Sadat och Israels premiärminister Menachem Begin  komma överens. 1979 avgick han som biträdande utrikesminister över hanteringen av den iranska gisslankrisen. . .
Så sent som 6 oktober 2012, var Pieczenik listad som en medlem av Council on Foreign Relations (CFR). Enligt Internet Archive, togs hans namn bort från CFRs lista någon gång mellan 6 oktober och 18 november 2012.

Han är eller var en “Insider” och nu meddelar han att det finns en tyst kupp för att störta Clintons "tysta kupp.”

Om man vill hålla tyst, om saker och ting bör man inte lägga ut planen på YouTube.  Varför väntade de till den 1 november för att tala om för Pieczenik att det var dags att gå ut till allmänheten?

Jag är fortfarande skeptisk.
Ingen har hört talas om denna fraktion innan. Det finns ingen varning. Inga böcker som beskriver detta. Inga Think Tanks som ber om pengar. Inga namn. Bara en fras: “Deep State”.
Vad jag kan se är det bara begränsat till en-persons-blog och Youtube videos.

12 Kommentarer:

Anonym sa...

Berit,
det är klart man skall vara skeptisk. Det är därför jag tycker att man skall bedöma själv och inte låta sig styras av en recensent. Om en mycket kort tid kommer vi att få svaret. Next News Network har nu lagt upp en video som säger att FBI alldeles färskt har inlämnat en lawsuit på Loretta Lynch och vill hålla flera förhör med henne om vad som utspelades på flygplanet mellan henne och Bill Clinton, då de påstods väsentligen ha pratat om "barnbarn". Vad jag vet så har hon inga barnbarn. Det är kanske förresten du Berit som kommit med den upplysningen.
Denna lawsuit (stämning) kan jag tänka mig baseras på något som kommunicerats på Huma Abedins och f.d. makens 650.000 e-mails. Det kanske framkommer där vad Clinton och hon egentligen talade om och man vill förhöra sig om ifall hon fortfarande står fast vid att de endast avhandlade "barnbarn".
Vi får se. Vi här i Sverige kan ju inte göra någonting. Det är bara att vänta och se.
/SB

Berit sa...

FBI är en del av Justice Department och kan inte stämma Loretta Lynch, hon är deras chef, men en organisation, The American Center for Law and Justice, har lämnat in en stämning för att få veta vad som avhandlades mellan henne och Bill Clinton. Judical Watch stämmer också FBI enligt Freedom of Information Act och kräver att få veta vad som sades, June 27, 2016.
Du har säkert rätt SB, det handlade nog om barnbarn.

Anonym sa...

Berit,
Det är ingen konst att vara skeptisk (och det skall man vara). Betydligt svårare är att vara skeptisk till sin egen skepticism. Vad baseras den på? Min skepticism baseras på 1. som du säger "det är alltför extremt för att man egentligen ska kunna tro på det", 2. trots att det är en riktig "bomb" så har den ännu så länge inte tagits upp av t. ex. FoxNews eller några andra nyhetskanaler, 3. det finns inga e-mail eller videos som bestyrker påståendena, 4. Steve Pieczenik gör ganska bombastiska uttalanden om statskupp och fredlig kontra-statskupp, vilket gör ett besynnerligt intryck. "False-flag"-operation? Detta gör naturligtvis att man skulle vilja avförda dessa påståenden.
Å andra sidan vet vi att det 1. pågår ett uppror inom FBI, tydligast demonstrerat genom Comeys återupptagna utredning. 2 flera personer med anknytning till FBI, James Kallström, Doug Haggman och Steve Pieczenik uttrycker helt oberoende av varandra ungefär samma sak.
Idag sade man också på Fox & Friends (10/4/16) att i WikiLeaks tredje batch av e-mails, som alldeles strax skall frisläppas, så kommer Hillary enligt Julian Assanges utlåtande definitivt att "hamna i fängelse". Det som redan avslöjats i de två första batcherna är ju remarkabelt, så man undrar vad den tredje innehåller. Jag vågar inte gissa. Men kan säga så mycket som att jag faktiskt inte skulle bli förvånad om det handlar om "pedofili" med Hillary och Bill Clinton inblandade när utredningen förhoppningsvis kan tas upp på allvar om några månader om Trump blivit president. Ingenting förvånar mig längre när det gäller dessa människor. Vi får vänta och se.
/SB

Peter Andersson sa...

Du glömde berit,,steve är född av judiska föräldrar ??? Kanske det kan påverka bedömningen av trovärdigheten i det han säger

Pelle

Berit sa...


Peter Andersson, förstår inte om du menar att det är negativt eller positivt? Bara så du vet: försök inte göra denna blog till ett klotterplank för judehatare.

Peter Andersson sa...

Berit,,,,,,,,jag försöker inte göra din blogg till ett klotterplank för judehatare,bara så du vet,,,,,,,,men om det nu skulle vara så att israel ligger bakom styrandet av usa,,,911,, osv,,,banker,,,,media,,,,osv i all oändlighet,,,,är det hat då,,,,ta själv reda på hur det ligger till istället,,,,,jag kan inte rå för att det förhåller sej så,,,jag är bara den som påpekar detta,,,,,,,förneka detta istället o ta fram dina motbevis att det inte förhåller sej på det viset,,,,,,,men nu ska du väl ta bort min kommentar i yttrandefrihetens tecken.

Om jag förstår dej rätt så behöver inte judar stå för något som dom gör när dom styr hela världen,,,,,för dom är det synd om,,,då kan dessa människor göra vad dom vill ???

När du g äller på araber o muslimer,,,då är det ok,,,,ett sånt klotterplank är helt ok på din blogg,,,,,,,,skärp dej nu lite o svara på mina påstående istället,,,,,,eller ska du göra som dom fjolliga svenskarna som drar fram rasistkortet när dessa blir svarslösa ?

Du drar fram tycka synd åt judarna-kortet istället ?

O du,,svara istället för att diskvalificera mitt inlägg .

Peter andersson motala sverige,,,kallas pelle,,,,snart lägger du väl ut min email

Berit sa...

Vad har det Steve Pieczenik säger att göra med om hans föräldrar är judar eller inte?
Starta din egen blog och “bevisa” vad det är du vill säga. Jag fattar inte vad du menar.



Peter Andersson sa...

Du ska få en eloge för att du tog med mitt inlägg berit
Pelle

Peter Andersson sa...

Judar har en otrolig förmåga att hålla ihop var dom än befinner sej i för land,,,,dom ser till sina egna först o främst,,sen kvittar det om dom heter bonnier eller sorros,,,,ett otroligt intellektuellt folk enligt mej,,,vida överlägsna oss andra.

Titta i usa,,,vilka är överrepresenterade i bestämmande position där,,,media,banker,nöjesbranchen,filmindustrin,,,,håller du med mej berit ?
Pelle

Berit sa...

Det finns kilometervis med litteratur och förklaringar till det. Det är bara att leta.

Peter Andersson sa...

Joo,jag har läst om det berit,,,,,,jag har ingen som helst längtan efter att bli styrd av något folkslag,,,,,,varken araber ,judar,kiniser,ryssar,osv,,,,men som jag har uppfattat det hela så är det just detta som händer i världen nu,,,,,,o det är just ett antal judar som sitter o dikterar nwo,,,,,om det hade varit araber som gjort detta berit,,,,,,hade det varit ok att säga detta på din blogg då ?
Håller du med mej om detta berit,,,,,,,,står usa under israels inflytande ?
Pelle

Berit sa...

Sorry Peter, det du drar fram har ältats till leda. Jag har varken tid eller lust att göra det. För min del är diskussionen avslutad.
Här har du ett par länkar till Nobelpristagare genom åren.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_Nobel_laureates
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Muslim_Nobel_laureates

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.