21 oktober 2017

Om de inte hade dubbelmoral …

..........skulle de inte ha någon moral alls.

Jag tror inte att jag någonsin sett någon falla i onåd så snabbt som Harvey Weinsteins. “Avrättningen”  har varit skoningslös.

Här är en bild av Weinstein och Rose McGowan:


Hon är ju en av de åtta kvinnor som tog emot pengar från Weinstein, under förutsättning att hon undertecknade ett sekretessavtal. McGowan accepterade pengarna 1997, under förutsättning att hon höll tyst. Så hon ljög när hon sa att hon skulle hålla mun.

Hon bryter nu mot avtalet och hon är uppröd över att andra inte gör det, fast hon själv varit tyst i 20 år.

Efter “våldtäkten’ hade McGowan roller i minst tre Weinstein-producerade eller distribuerade filmer: Phantoms, 1998; Planet Terror, 2007;  och Death Proof 2007.

Nu när Harvey's karriär har gått samma väg som OJ;s och Bill Cosbys  och han inte längre har någon makt,  har alla och deras systrar trätt fram för att säga att antingen (1) var de också offer eller ( 2) de är väldigt chockade och förolämpade över att få reda på att Harvey verkligen är en seriös sexuell trakasserare.
Vi har sett rubrikerna och listan har för närvarande mer än 30 namn.

Även Hillary är tydligen en idealist som aldrig skulle ha accepterat Harveys pengar om hon haft en aning om att det pågått något sådant.

Några av de män som kritiserat Weinstein för hans beteende är lika skenheliga. Ben Affleck och Oliver Stone tex. -  men det har visat sig att båda agerat på samma sätt.

Jag skulle bli imponerad om bara en man var modig nog säga:
Vi visste alla vad han höll på med.  Han hade rykte om sig att vara ett svin och han levde upp till det. 
Låt oss vara ärliga. Med den nunan fanns det inte en chans att han skulle få ett ligg utan att använda sitt inflytande.  Många män skulle ha gjort samma sak.  Men han behandlade mig schyst . Han producerade mitt manus och till och med lät mig bestämma.  Han var min mentor och det kommer jag alltid att vara tacksam för.  Jag kan inte tolerera vissa saker han gjorde, men jag försöker behandla människor så som de behandlar mig, och han behandlade mig bra. "

Jag skulle bli ännu mer imponerad om en skådespelerska vågade säga:
 "Visst, jag låg med honom. Jag var tvungen för att få rollen. Han sade det inte så tydligt, men det var lätt att förstå. Jag var ung och fattig och behövde jobbet, så jag höll för näsan och lät honom få det han ville.  Sanningen är att jag är glad att jag gjorde det.  Titta på den karriär jag har haft sedan dess.  Jag är rik och berömd, och jag är känd som en bra skådespelerska. Och om jag inte gjort det skulle jag servera på en restaurang någonstans.
Har ni någon aning om hur många vackra unga kvinnor som kommer till Hollywood, eftersom deras vänner sagt  att de borde bli skådespelerskor, men de kommer aldrig någonstans? 
En sak som jag kan säga om Harvey, är att han står för sitt ord - han gav mig rollen.  Ni har ingen aning om hur många killar som kommer att ljuga bara för att få dig i säng.  Visst, han var en grotesk gris, men totalt sett är jag tacksam mot honom. "

Än så länge är ingen modig nog att säga det.

2 Kommentarer:

Ann-Marie sa...

Hela Hollywood är lika depraverat. Det är nog lättare att räkna upp vilka som INTE beter sig som svin/fnask. Och det lär nog poppa upp fler namn framöver.....

Anonym sa...

Kommer inte Clinton´s i lite dålig dager nu när Weinstein kämpar om tätplaceringen?

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.