20 januari 2018

Kan det bli mera PC?


I dessa dagar är annonsering avsiktligt inriktad mer på att visa politisk korrekthet än att övertyga människor om att köpa vissa varor.
 L'Oréal Paris UK följer trenden in absurdum genom att presentera en muslimsk kvinna i en hijab i en annons för hårvårdsprodukter:

     Youtuber och Instagram-personligheten Amena Khan kallade L'Oréals annonsering revolutionerande därför att den visar en kvinna som helt täcker sitt hår. ...
     "Huruvida ditt hår syns eller inte påverkar inte hur mycket du bryr dig om det", säger Khan i slutet av reklamvideon.
 
Löjligt!  Om ingen kan se ditt hår, har det naturligtvis mindre betydelse hur det ser ut.

Poängen är att inte sälja L'Oréal-produkter till hijab-bärande musslor, varav de flesta förmodligen inte skulle få tillåtelse av sina män att köpa varorna.  Det man säljer här, är det multikulturella tramset. 

Tyvärr kan jag inte kopiera videon men den kan ses här på Breitbart.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.