01 februari 2020

Super Bowl Sunday


New York Times rapporterar att nästan 100 miljoner människor kommer att titta på Super Bowl mellan Kansas City Chiefs och San Francisco 49ers i Miami klockan 6:30 p.m.
Några av dessa miljoner tittar mest därför att reklamen är alldeles enastående - så är också priset - 11 miljoner dollar för 1 minut.

President-racet kommer detta år att nå fotbolls-entusiaster, eftersom president Donald Trump och Mike Bloomberg enligt uppgift kommer att spendera minst 11 miljoner dollar var på politiska annonser under spelets gång.
Bloombergs annons fokuserar på vapenvåld och berättar historien om George Kemp Jr., som sköts och dödades vid 20 års ålder. Hans mamma, Calandrian Kemp,  säger om vapen-lobbyn: ”De är rädda för Bloomberg, och de borde vara det. ”

Bloomberg har relativt nyligen blandat sig i loppet för att bli nominerad som Democrats kandidat. 
De flesta kandidater är beroende av den exponering de får i debatterna, men Bloomberg har hållit sig utanför scenen och han vägrar att tigga pengar, vilket innebär att det är svårt att säga hur många som stöttar honom.
Hans anställda säger att deras kandidat skulle gärna diskutera med de andra, men att ta emot bidrag - även så lite som $ 1 - strider mot hans principer.

Amerikanska val är fyllda med rika människor som försökte använda kontanter för att skaffa sig en politisk position, men ingen har någonsin spenderat så som Bloomberg.
Han verkar ha ett bottenlöst bankkonto, ett reklam-krig av enastående storlek och omfattning och arméer av organisatörer i stora regioner där andra kandidater inte har resurser att organisera ’stödtrupper”.  Bloombergs presidentkampanj har rönt framgång på osannolika platser.

Trump-kampanjen kom ut med en 30-sekunders annons i torsdags med titeln "Starkare, säkrare, bättre” med dramatiska bilder av kampanjsammankomster, jaktflygplan, fabriksarbetare, presidenten som applåderar anhängare och olika nyhetsförmedlare som prisar det Trump åstadkommit - låg arbetslöshet och positiv lönetillväxt.

Boston Globe rapporterade att ytterligare en 30-sekunders Trump-annons kommer att sändas under matchen.

1 Kommentarer:

elina sa...

Om någon nu har så djävulsk med pengar så tänk om denne skulle använda de till något gott ändamål. Jag tror att det finns många möjligheter (behov) även i USA. Borde man inte bli uppskattad då? OK reklambranschen lever i alla fall.

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.