07 augusti 2020

Corona och medicinindiustrin


 Lars Bern går igenom på vilket sätt medicinindustrin motarbetar billiga och fungerande behandlingsmetoder 
  

   Jag har samlat lite kunskap om det medicinindustriella komplexet genom åren. Jag växte upp på sjukhus eftersom min far var läkare och min mamma var sjuksköterska. Jag har varit gift med en läkare i tjugo år, min svåger är läkare och massor av mina vänner. Jag arbetade också i läkemedelsindustrin för ett antal år sedan, och nu är jag också en patient och håller en cancer i schack med denna kur i stället för med Big Pharmas piller. Jag har alltså inte en helt alternativ bakgrund, men nu har det hittills fungerat i 8 månader.
Min läkare får en ”dimmig” blick om jag nämner det, och jag vet väl vad han fruktar, så jag pressar honom inte.  Han har ett jobb han vill behålla. Det senaste exemplet på det medicinindindustriellas kraft är att systemkritikern och syreläkaren Jon Tallinger, som har anklagat Sverige för att offra flera tusen gamla människor, har slutat som läkare i Sverige och har fått ett jobb i Danmark:

Läs också:
Billig astmamedicin, ett hot mot Big Pharmas coronavaccin?

Studie för att undersöka om en vanlig astmamedicin kan stoppa det värsta av COVID-19
 
LockDown or HandsUp: PENGARNA ELLER LIVET!?

LÄS mera om Läkarnas Presskonferens, som blev viral på Facebook och försvann, Pengarna eller livet på SwebbTV.

6 Kommentarer:

skepparn sa...

Klickar på "denna kur" varvid meddelandet "not fund" dyker upp...
Big pharma i farten?

Berit sa...

Jag kämpade med den länken och trodde att jag fått till det. Ska försöka igen.

Berit sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Berit sa...

Något mystiskt är på gång. Jag kan inte få orden "denna kur"att fungera men klicka på det röda ordet "med" så kommer sidan upp

Berit sa...


Jag misstänker att jag blir cencurerad - man kallar det shadow blocking. Det är också problem med bilden på Pulmicort.
Länken till “denna kur” är: http://www.svaradoktorn.se/441550183

skepparn sa...

Japp!
Där satt den
Svara doktorn fungerar.
Ej akut för mig ( såvitt jag vet...)
En del följer jag redan ( mot Coronan )
En del torde bli svårt. Laxen
Strömmingen.
Bokat resa till sverige i nästa vecka
Få se om vi överlever. Barnbarnen lockar.

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.