28 september 2007

Muslimsk hjälp mot depression

I Vancouver, Kanada har man infört en ny lag som förbjuder all rökning på trottoarer i affärsområden, vid busshållplatser och restaurangverandor.

Detta är ju kontroversiellt nog, men nu har en fullmäktigeledamot föreslagit att man ska göra undantag för speciella rök-barer, sk. hookah lounges.
Ett helt nytt begrepp för mig och här är en sida för er som är lika ovetande.

Undantaget ska göras för dessa rökbarer eftersom de utgör en kulturell samlingsplats för Muslimer.
Det hjälper dem att hantera depressioner vilket de ofta lider av eftersom de är nykomlingar.


Tidningen The Vancouver Sun påpekar att dessa immigranter kan inte gå till vanliga barer och slappna av med en drink eftersom de är förbjudna att dricka alkohol.

De anser sig ha rätt att döda icke-muslimer men de kan inte höja bägaren i en skål efteråt. Jag är fylld av medlidande!

Undrar hur de ställer sig till att röka marijuana?

5 Kommentarer:

Jean Moulin sa...

Tack för att du håller oss à jour med utvecklingen på din kontinent, Nordamerika. Visst är det typiskt kryperi för muslimer. Vancouvers styrande är duktiga dhimmis.

Beträffande frågan om marijuanarökning bland mussar, så
måste jag som libertarian göra följande markering - i all vänskap:

Ehuru jag icke nyttjat cannabis sativa sedan 70-talet, så ställer jag mig inte avvisande till en legalisering av marijuanarökning à la Holland.

Jag är som sagt libertarian och ber till Milton Friedman. :-)

Mvh din medbloggare,

Jean

Berit sa...

Personligen tycker jag att alla vuxna ska få stoppa vad de vill i sin egen kropp om de inte skadar mig eller någon annan. Handlar om att ta ansvar för sina val i livet.

Anonym sa...

Ja, alla muslimer vill ju döda alla icke-muslimer. Så måste det vara.

Anonym sa...

Det senaste var friskt med ironi. Men det verkar inte folk fatta som läser här...

Knute sa...

Ironi? Du kan inte läsa innantill anonym. Skriver man om rökbarer för muslimer borde du väl fatta att man inte menar att ALLA muslimer i Kanada röker.

"I Sverige är förbjudet att generalisera. Antingen kan en förklaring vara individuell, eller så är den allmänmänsklig. Det gäller till exempel oönskade samhällsfenomen som hedersmord. Hedersmord beror därför, enligt svensk standardförklaring, antingen på en tokig individ – eller är det utslag av något som hela mänskligheten delar, t.ex patriarkatet."
Lilla Torg Liberalerna

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.