23 juni 2008

Norsk debatt


Från en intressant diskussion om islamism och islamofobi på document.no:

"Men det stämmer inte att våldtäkter, överfall osv kan motiveras utifrån islam. Om du kan visa mig en enda muslimsk lärd som menar att det är okej för gäng att överfalla människor för vinningslystnad eller nöjes skull, så ska jag spendera en hel kväll i stan på dig. Det lovar jag från djupet av min kristna själ."

- Den kvällen ute på stan är min! Men slappna av, jag föredrar öl, så ruinerad skall du slippa att bli.

Den muslimske lärde jag vill citera är ingen mindre än Sheikh Yousef Al-Qaradhawi, ledaren av Det Europeiska Fatwarådet.

Läs vidare >>

2 Kommentarer:

Knute sa...

FN hindrar diskussion om stening, kvinnlig omskärelse och att minderåriga tvingas in i äktenskap i länder där sharia används som lag.

Kristeligt Dagblad

Islamisterna använder islamofobi-begreppet till att avvise religionskritik.

Uriasposten

Knute sa...

Mitt i folkvimlet på en järnvägsstation i Bryssel våldtog två män en flicka. De sa till henne att hon var lovligt byte därför att hon inte bar slöja! De förbipasserande vågade inte ingripa.

Gates of Vienna

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.