Mer än 90 procent av muslimerna i världen tror på skapelseläran och förkastar evolutionslärans förklaring till arternas uppkomst. Den kände engelske vetenskapsmannen Richard Dawkins säger:
"Muslimska föräldrar importerar ociviliserad kreationism till europeiska skolor i allt större omfattning.
Lärare böjer sig av respekt för de fördomar som barnen har uppfostrats med. Regeringen skulle kunna göra mer, men den vill inte eftersom den är fanatiskt mån om mångkulturalism och behovet av att respektera de olika traditioner från vilka dessa barn kommer."
Nu när den store Dawkins har sagt det, kommer kanske skolpolitiker och opinionsbildare att notera det.Faktum är att BAV, fanatiska anti-darwinister från Turkiet, finansierar en stor kampanj för påkostade lögnaktiga "atlaser om skapelsen" i europeiska skolor. I dessa böcker påstås att varelser i dag är precis likadana som varelser som levde i det fossila förflutna, så evolutionen måste vara omöjlig.
Journalisten och religionssociologen Damian Thompson skriver:
"Ingen är riktigt säker på varför denna rörelse har vuxit upp i Turkiet som officiellt är en sekulär stat, och ingen har avslöjat varifrån BAV får sina mycket betydande medel. BAV har organiserat kreationistkonferenser i över 100 turkiska städer, under 2006 inrättades mer än 80 ’museer’ i kreationism på restauranger, köpcentra och stadshus över hela landet, med porträtt av Charles Darwin inramad i droppande blod.
Enligt en Reuters-rapport 2006 har turkisk kreationism ett inflytande som amerikanska kreationister bara kunde drömma om: fromma muslimer i regeringen har lyckats skära ner den tid som avsatts för diskussion om utvecklingsläran i biologiklasser, minska den till status av en ifrågasatt 1900-talsteori, i en undersökning om allmänhetens inställning till utvecklingsläran i 34 länder kom Turkiet sist – ett land som insisterar på att komma med i EU."
Damian Thompson avslutar sin artikel i Telegraph med "veckans citat":
"Missförstå mig inte: Kristen kreationism är falsk vetenskap och bedrövlig. Men islamisk kreationism är falsk vetenskap som det är ’kulturellt olämpligt’ att kritisera. Vilken är farligast, tror du?"Skapelsetron är desto mer trist eftersom vi lever i en tid då den biologiska vetenskapen gör hisnande framsteg i och med upptäckten av DNA. Varför denna medvetna idiotisering av en stor del av jordens befolkning? Kreationism är ett fint ord som får en att tänka på kreativitet men det betyder raka motsatsen.
Det skulle vara intressant att veta om biologiundervisningen i svenska skolor tar hänsyn till muslimsk fundamentalism? Efter alla politiska trender som påtvingats lärarna genom åren skulle det inte förvåna mig om det funnes förbud mot att kritisera skapelseläran. Respekt för mångkulturen, det vill säga islam, tar kål på vetenskapen.
Kopernikus, Darwin och Freud inget för islam
Europa på efterkälken till följd av islamiseringen
15 augusti 2008
Islamiska biologilektioner
Upplagd av
Knute
kl.
fredag, augusti 15, 2008
Etiketter: Knute, Multikulti
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 Kommentarer:
Dawkins är det man numera ofta kallar intellektuellt hederlig. Egentligen räcker det med "hederlig".
Jag hoppas han vågar och orkar löpa linan ut. Han kan fylla det tomrum i den akademiska världen som Pat Condell fyller i satirvärlden.
"Respekt för mångkulturen, det vill säga islam..."
Den satt som en smäck, så sant!
Mångkultur innebär i praktiken att den expansionslystna islamska kulturen skall ges fritt spelrum att breda ut sig och tränga undan ursprungskulturen i Sverige. Jag kan inte se något egenvärde i det.
Ett land har EN dominerande kultur. När den försvagas ersätts den med en annan. Flera jämnstarka kulturer existerar inte harmoniskt någon längre tid inom ett land, då har man splittring och i förlängningen instabilitet och inte längre ett land utan flera. Det ligger i kultur- och landsbegreppets natur att det även betyder någorlunda homogenitet.
Skicka en kommentar
Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.