”Man kan välja att inte känna sig hemma,” säger integrationsminister Sabuni om muslimska invandrare som vägrar att integrera sig med svenskarna. Tur att hon är svart, annars skulle hon beskyllas för "rasism" eftersom hon på sätt och vis säger samma sak som SD:s ledare Åkesson: "Den är svensk som ser sig som svensk".
Två påståenden som inte är ett dugg rasistiska eller främlingsfientliga, eller hur? De där begreppen har snart förlorat all innebörd och används bara för svärta ner meningsmotståndare när argumenten tryter. Som Snaphanen skriver:"Vad är de så rädda för, svenska politiker och medier? Valet är över och ändå är de mer perplexa och förvirrade än innan. Det kan finnas många goda skäl. För första gången på en generation kommer det att bli svårt att undertrycka, förvränga och undanhålla faktisk kritik. Man kan inte längre bestämma en gång för alla att en Sverigedemokrat aldrig kan gå till genmäle, aldrig kan skriva på DN debatt eller SvD Brännpunkt. Eller tänker de fortsätta den publiceringspolitiken? Och riksdagspolitikerna får sin tystnadszon invaderad, de blir tvungna att sätta sig in i fakta om ämnen som de bekvämt låtit ligga i över en generation. Slutligen får Sverigedemokraterna utöver 111 miljoner också tillgång till arkiv och dokument i Riksdagen som de hade inte tidigare.
Nu kan det komma verkliga köttbullar på bordet. Vad kostar invandringen i mänsklig smärta och lidande och kronor? 40 eller 300 miljarder om året? Vad är sanningen om den exploderande brottsligheten? Undersök så de våldtäkter som en riksdagsledamot själv har kallat "siffror från en krigszon". Kanske Stockholms apotek redan meddelar att valium och etanol är slutsålt? - tidningarna är hysteriska. Alltmer agitatoriska för varje dag som går."De etablerade partierna tävlar om vem som lyckas kasta mest skit på Sverigedemokraterna. Att SD påstås vara "främlingsfientliga" är bara en förevändning för att hålla dem utanför maktens korridorer. Men det är inte för att de inte gillar utlänningar som SD vill begränsa invandringen, det är för att säkra Sveriges framtida välstånd.
21 september 2010
SD: Zlatan är svensk om han känner sig som svensk
Upplagd av
Knute
kl.
tisdag, september 21, 2010
Etiketter: Knute
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
36 Kommentarer:
Jag förstår inte hela debatten om SD:s inval i Svearikets riksdag! Ett demokratiskt val där folket har sagts sin mening! Om samhället har fel o brister så kommer det fram. Vi kommer i Finland inför samma situation i vårt nästa val.
Peter Lindeman, Finland
P.S. Varför tala om rasism, när hela ordet har blivit totalt snedvridet.
Detta börjar bli en hetsjakt över alla rimliga gränser. Oavsett vad man anser om SD så har det nu gått för långt. Hela iden med demokrati har satts i gungning.
"Fidelitas"
Vilket ansvar har de som tjänar pengar på publiceringen? Domännamnet är köpt av användaren Svartholm-Varg, känd som en av personerna bakom Pirate bay. Webbhotellet Binero ser till att listan är tillgänglig och ljuger på direkt frpga flera oroliga uthängda att dom saknar ansvar trots lag- och avtalsbrott. De förtjänarknappast titeln "årets webbhotell" längre, snarare "årets uthängare". Låt de som står bakom, eller stöder publiceringen ta sitt ansvar. Häng ut uthängarna.
Det finns inget snedvridet i benämningen av SD som rasister. Man gör skillnad på etniska grupper och utmålar vissa av dessa grupper som farliga och destruktiva för samhället. OM inte det är rasism så vet jag inte vad som är det.
Ett rasistiskt parti är också antidemokratiskt.
Demokratins grundstenar är människovärde och mänskliga rättigheter. Läser man om dessa ser man snart att SD går tvärtemot dessa principer.
Vi behöver mycket riktigt en lag som slår vakt om att i vårt demokratiska parlament ska endast demokratiska partier och åsikter har förmånen att vistas. Sen spelar det ingen roll om antidemokrater på endera kanten lägger beslag på och missbrukar begreppet till egen fördel eller om samma antidemokrater ställer upp i demokratiska val.
Man är lika mycket demokrater som innehållet i sitt partiprogram.
Du ljuger om SD, Tobias. SD gör inte skillnad på etniska grupper. Därför faller resten av ditt odemokratiska resonemang.
Du gör som Aftonbladet som satte rubriken ”Muslimerna är vårt största utländska hot” på en artikel av Jimmie Åkesson, en rubrik han aldrig själv skulle valt eftersom den är för generaliserande.
Tobias, Sverige har inte lyckats med sin invandrarpolitik. Man kan inte ta fler i båten än man orkar ro i land. Det är ett svek både mot de inbjudna och ursprungssvenskarna.
Vilka är det som kastar sten mot utryckningsfordon, bränner bilar, skapar "no-go zoner"?
Jag skulle nog vilja vända på anklagelsen och påstå att det är du som hyser ett egendomligt rasistiskt tänkande när du tror att det är ras som orsakar dessa kriminella beteenden.
Det är fel att ta in fler invandrare till ett land som inte kan skapa möjligheter för dem att försörja sig. Det spelar ingen roll vilken ras de tillhör, däremot är deras kultur, uppfostran och hur de värderar människor av annan religion än de själva tillhör, av stor betydelse.
Med andra ord, hur de själva tycker det är riktigt att uppföra sig i sitt nya hemland som öppnat sina armar för dem.
Anonym: Att det blivit en "hetsjakt" är inte speciellt konstigt då SD ÄR ett rasistiskt parti. Är det ingen som hört deras otroligt korkade uttalanden i media?
Tobias: Du har helt rätt i det du skriver.
ja det är ett jäkla tjat om SD. dom har valts av en del av folket, punkt slut! trodde att man i svärje lyssnade till befolkningen, men tydligen inte... ska andra partier nu försöka hindra SD. det låter ju helt sjukt.
Bintan, att du skriver ÄR med stora bokstäver är inget argument. Du kunde åtminstone citerat något "korkat" uttalande.
I sverige ska alla få rösta och uttrycka sina åsikter fritt!! Det är varje människas rätt att ha både genialiska och korkade åsikter och argument. Att försöka sätta munkavel på en människa är fel, att försöka göra det på 300000 MÄNNISKOR är ingenting annat än ren idioti!! Just nu ruckar man på demokratins grundpelare. Kunskap är så viktigt i samhället och det finns människor som inte kan historian på både extremhöger och extremvänstern. Dom måste vi utbilda inte sätta munkavel på. Men det kan inte finas en enda initligent människa som kan kalla 300000 människor för rasister. Komihåg en sak dom här 300000 människorna har familj släkt och vänner. Var aktsama med att reta upp för många människor.Rasism föds inte av ett part som SD utan av dom andra, om ni inte tror mig så fråga er hur SD kan öka så mycket när det är andra partier som styrt sverige dom senaste 4 åren ( 16 senaste för att vara ärlig). Tack för ordet
"Riksdagsordningen, 4.3.1
Antalet ledamöter i utskotten fastställs av riksdagen på förslag av valberedningen. Lag (1990:532). "
Knappast odemokratiskt att ändra på antalet ledamöter. Snarare SVEA RIKES LAG. Och den har ju Sverigedemokraterna sagt sig vilja följa.
Hur ska ni ha det egentligen? Är Sveriges lagar bra och SD ska rätta sig efter dem? SD kanske vill ha specialregler för SD-medlemmar?
Det ständiga tjatet om "rasismen" är i grund och botten ett intellektuellt fattigdomsbevis.
Vad som aldrig har utretts ordentligt är från vilket eller vilka håll bestämdes det att ett homogent samhälle ska ersättas med ett multikulturellt? Vilka krafter ligger egentligen bakom detta experiment?
Ibland undrar man om det är tillåtet att citera vår nationalskald, Esaias Tegnér:
"Jord som mig fostrat har och fädrens aska gömmer..."
pauwi
Någon demokrati finns överhuvudtaget inte i Sverige längre. Ingen respekt för att andra kan ha en annan åsikt än man själv heller.
Här kan man läsa om Sverige som ett experiment:
http://www.illuminati-news.com/swedish-model.htm
Tobias: "Vi behöver mycket riktigt en lag som slår vakt om att i vårt demokratiska parlament ska endast demokratiska partier och åsikter har förmånen att vistas." Hur tycker du att den lagen ska formuleras, och hur ska bedömningen se ut. Jag vill gärna ha en skrivning som dömer ut (v) och (mp). :-)
Rasism har tydligen ändrat betydelse och används som skällsord och syftar inte längre på "raser". Vissa grupper, här i landet, som för övrigt inte är svarta,har för vana att kalla de som de tror är "svenskar" för rasister om de inte får som de vill.
För övrigt börjar jag undra om SV verkligen är ett demokratisk land eller inte.
Är det verkligen ok att trakassera och mobba andra som inte har samma åsikt som en själv i stället för att diskutera sakfrågor?
Hets mot folkgrupp:
Enligt svensk rätt, är hets mot folkgrupp att
1. uppsåtligen,
2. i uttalande eller i annat meddelande som sprids,
3. hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
Lägg märke till TROSBEKÄNNELSE, NATIONELLT URSPRUNG, ETNISKT URSPRUNG. Det mappar 1:1 mot SDs "fina" pressmeddelanden och intervjuer i tidningar, radio och tv. Det spelar ingen roll hur vältalig och mån man är om pensionärer, invandrare från "rätt" land e.t.c. Så länge man har en rasistisk värdegrund är man rasist.
Sätt burka på alla, annars är det hets mot folkgrupp.
Inse fakta. SD kommer att sitta och rulla tummarna i riksdagen i fyra år. Det är helt demokratiskt. Om MP, S eller V går med alliansen så får de göra det. Om de inte gör det så behöver man inte samarbeta med SD överhuvudtaget. Man behöver inte ge SD ett skit.
Folk blandar ofta ihop rasism med trångsynthet, förutfattade meningar eller fördomar.
Det första steget för att lösa ett problem är att identifiera det. Om vi envisas med att fel-identifiera trångsynthet och fördomar och kallar det rasism kommer vi aldrig göra några framsteg.
Definitioner är mycket olika och de som envisas med att blanda ihop dem gör det svårt för sig själv och andra.
Men i ett fritt samhälle bör alla människor ha rätt att uttrycka vad de tänker och tycker och alla andra har också rätt att tycka att det är idiotiskt eller bra. Ingen behöver uppröras eller acceptera det som sägs.
Fel man knivhöggs - angriparna trodde han var SD:are
En man blev på måndagskvällen knivskuren på Södermalm. Enligt de första uppgifterna ska angriparna ha begått dådet för att de trodde att han tillhörde Sverigedemokraterna.
Reinfeldt på tal om ett liknande dåd:
"Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer."
Det är som att säga till våldtagna kvinnor att de inte skall bli förvånade när de går omkring i utmanande kläder.
Reinfeldt är med andra ord inte riktigt klok...
http://telegrafvagen.blogspot.com/2010/09/sd-far-skylla-sig-sjalva-lika-mycket.html
Självklart är Sverige en demokrati och SD ska få vara en del av riksdagen, MEN 94 procent röstade INTE på SD.
Att SD nu gärna vill vara vågmästare och på så sätt få mer inflytande än de har demokratiskt stöd av väljarna, är väl klart man vill undvika.
Ps. När det gäller fysiska atacker på SD tycker jag detta är vidrigt. Säger som Voltaire "Jag håller inte med om din åsikt, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att yttra den".
Abraham Lincoln:
"You can fool all the people some of the time and some of the people all the time, but you can't fool all the people all the time."
Knute: SD utrycket sig i Kommunfullmäktige. "vi är inte rasister, vi är själva utlänningar vi kom från tyskland för ca 100 år swedan. Men det är ju skillnad på invandring från samma kulturella sfär". Ganska tydligt utryckt utomeuropeisk invandring är inte positiv i SD's politiska diskurs. Rasister? Absolut! varje uttalande de gjort inom KF har visat på just det.
"jess"
Det handlar inte om "ras" när man pratar om "kulturell sfär".
Läs en Sverigedemokrats samtida bekännelser
http://mopsen.wordpress.com/2010/05/23/en-sverigedemokrats-samtida-bekannelser/
Riksdagen “normaliseras och avdramatiseras” kan man läsa i SvD:
Det är inte enbart Sverigedemokraterna som använder begrepp som “massinvandring” och “svenskfientlig”. Det visar SvD:s genomgång av klassiska SD-märkta ord som har yttrats i riksdagens kammare efter valet.
Snaphanens kommentar:
Både Hans Magnus Enzensberger og Roland Huntford iagttog for årtier siden som de fintfølende sprogbrugere de er, at svenske borgerlige havde mistet deres eget sprog efter 70 års socialdemokratisme. At de nu modvilligt lærer et helt nyt sprog, er deres egen skyld. De kunne meget nemt være kommet det i forkøbet. Vil man ikke gå forlæns, må man gå baglæns.
http://snaphanen.dk/2011/06/14/kend-din-lus-pa-travet/
Det är underbart med alla dessa personer som fortfarande kastar skit på SD och kallar dom för rasister utan något som helt belägg för det egentligen.
Tor sa: "hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp"
Att SD väljer att ta upp problematiken med invandringen är inte på något sätt rasistiskt, att man fokuserar på etniska grupper som vill komma hit och anpassa svenska lagar och förordningar till sitt eget bästa är inte rasistiskt.
Att man vill visa för den svenska befolkningen
vad invandringen egentligen kostar för skattebetalarna är inte heller rasistiskt.
Man uttrycker inte missaktning för en folkgrupp när man konstaterar fakta och lägger fram sanningen på bordet för alla att se.
exempel:
Jag lägger fram bevis på att 20% av alla svenskar begår skattebrott.
Är jag rasist då?
En sak som jag undrar är vad betyder ordet rasist ? Hela tiden hör jag människor använda ordet rasist. Är jag rasist när jag använder ordet svartskalle ? Är en person av utländsk härkomst rasist när han säger jävla svenne ? Nyss såg jag på en video när en kvinna gick på en buss utan att betala ,när bussföraren påpekade detta , blev personen vansinnig och skrek rakt ut din jävla rasist !!!! Jag tycker att ordet missbrukas hela tiden åt båda hållen .För min egen del är jag ganska less på det ordet ,men antagligen är jag väl rasist då ! TACK FÖR ORDET .
Börjar Sverigedemokraterna få ett rykte som sossekramare nu, när de attackerar den borgerliga regeringen? Åkesson säger att regeringen använder invandringen i syfte att dumpa lönerna. Men SD har knappast blivit rödare. Betänk att sossarnas invandringspolitik är ännu värre - de vill importera väljare, det vill säga byta ut det arbetande folket mot bidragstagare.
Det stora stödet för Sverigedemokraterna handlar inte om partiet i sig, utan på att de andra partierna inte vill minska invandringen. Ett tydligt "vi vill öka invandringen" utan några omskrivningar vore hederligare mot väljarna än att på tvivelaktiga grunder beskylla SD för "rasism" och "främlingsfientlighet".
Saudisk moské i Göteborg indvigd. Snaphanen har tänkvärda och läsvärda synpunkter:
Den saudiske finansminister, den glade giver Dr. Abu Rachman al Seid, var der selv og sagde:
“Alla minoriteter får dyrka sin gud i mitt land”. og “Vi gör det här för Guds skull. Det blir en bro mellan muslimer och icke muslimer.”
Det er nogenlunde lige så betryggende og overbevisende at høre, som hvis han havde sagt: “Der kommer aldrig til at prædike rabiate jøde-og homohadere i denne moské. Ingen terrorhandling vil nogensinde kunne spores tilbage den.”
Når man tænker på, hvad der gennem årene er udgået af rabiat had og doublespeak fra Stockholms moské på Södermalm, så er Gøteborgs byråd den rene chancebilist. Intet forsikringsselskab ville satse en krone på en køretur med den rød-grønne forsamling ved rattet, og om få år er vi alle klogere, for forebyggelse er ikke et ord i den svenske ordbog.
– SR valgte den lav-prosaiske vinkel på begivenheden. Less is less: Svårt parkera vid fredagsbönen. Moskéns hemsida uppmanar alla åka kollektivt.
http://snaphanen.dk/2011/06/18/hollands-farvel-til-multikulturen/
På Kristdemokratiska Ungdomsförbundets (KDU) riksmöte i början av juni fattades ett smått historiskt beslut, där man antog en formulering som deklarerar att samhällsgemenskap står mot multikulturalism.
Det innebär också att man numera, till skillnad från sitt moderparti, instämmer med tunga europeiska kollegor som Sarkozy, Merkel och Cameron där alla antingen har dödförklarat eller sågat multikulturalismen som politisk ideologi.
http://sdu.nu/2011/06/17/kdus-initiativ-for-samhallsgemenskap-och-mot-mangkultur-valkomnas/
Tobias (onsdag, 22 september, 2010):
"Ett rasistiskt parti är också antidemokratiskt.
Demokratins grundstenar är människovärde och mänskliga rättigheter."
Vem gav dig uppdraget att avgöra det?
SD bättre än sitt rykte
I takt med den demografiska förändringen kommer islam att bli en påtaglig maktfaktor. Nu håller även Centerpartiet och de andra borgerliga partierna på att infiltreras av islamister och deras medlöpare. De rödgröna har sedan länge bytt ut Marx mot Muhammed.
Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson säger att regeringen använder invandringen i syfte att dumpa lönerna. Börjar SD få ett rykte som sossekramare nu, när de attackerar den borgerliga regeringen? Men de har knappast blivit rödare. Betänk att sossarnas invandringspolitik är ännu värre - de vill importera väljare, det vill säga byta ut folket och göra det till bidragstagare.
I det avseendet resonerade Centerns avgående Maud Olofsson som en sosse, när hon sa att flyktinginvandrare är nybyggare som ska rädda Sverige.
På den ena sidan har vi arbetskraftsinvandring och lönedumpning, på den andra flyktinginvandring och bidragsberoende. Det går inte att ha fri invandring i en välfärdsstat.
Det stora stödet för Sverigedemokraterna handlar inte om partiet i sig, utan på att de andra partierna inte vill minska invandringen. Ett tydligt "vi vill öka invandringen" utan några omskrivningar vore hederligare mot väljarna än att på tvivelaktiga grunder beskylla SD för "rasism" och "främlingsfientlighet".
Svenskarna blir mer toleranta till flyktingmottagande. Men bland Folkpartiets sympatisörer går trenden i rakt motsatt riktning. Det är ett bevis på att partiet bytt väljarkår, enligt Marie Demker, professor vid Göteborgs universitet.
Så helt plötsligt har en massa folkpartister flytt partiet och en massa SDare tagit deras plats? Eller vad menar den gode Maria? Det är alltså helt omöjligt att tänka sig att det är samma gamla folkpartister, som tänkt utanför boxen?
http://vargiveum.wordpress.com/2011/06/28/bytt-valjarkar/
Jag vet inte om svenskar blivit mer toleranta, snarare avtrubbade och hjärntvättade kanske...
Invandringsmotståndet beror på värden som jämställdhet, demokrati, djurs rättigheter, lag och ordning – rasism har inte något med det att göra.
http://andreasjohanssonheino.blogspot.com/2011/11/ta-sverigedemokraternas.html
Skicka en kommentar
Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.