14 maj 2011

En gammal uv

Newt Gingrich har förklarat att han har planer på att bli Amerikas president 2012.
"Vårt land måste återvända till Hopp och Möjligheter.
Jag behöver din hjälp, eftersom ingen person i Oval Office kan åstadkomma det," sade Gingrich i en YouTube-video .
"Vi amerikaner måste ha en dialog, vi måste kunna arbeta tillsammans, hitta lösningar tillsammans och insistera på att kämpa mot de krafter som inte vill förändra."

För min del är Gingrich gammal skåpmat. Han är en typisk politiker, duktig på att säga de rätta orden och verka övertygande, men han är opålitlig.
När han var som mest politiskt aktiv för några år sedan fick han frågan om hur man skulle hantera konservativa , som strävar efter "en ideologisk politik" och hans svar var att:
"De struntar man i".

Han levererade fullständigt idiotiska förklaringar till sin utomäktenskapliga affär trots att han vid denna intervju, 2008, haft flera år på sig att tänka ut ett bra svar:

"Det är ingen tvekan om att det var en period av mitt liv, delvis driven av hur passionerad jag är inför detta land, då jag jobbade alldeles för hårt och saker hände i mitt liv som inte var lämpliga"
Han älskade sitt land så mycket att han bedrog två av sina fruar!

Visst, ovanstående exempel är väl kanske inte så förfärligt allvarliga, men vad jag inte kan förlåta och han inte kan förklara bort, är denna video tillsammans med Nancy Pelosi



2 Kommentarer:

Peter sa...

Tyvärr tror jag att republikanernas kandidater är alldeles för dumma eller för extrema för att kunna ta upp konkurrensen med Obama.

Själv hade jag hoppats på Ron Paul men han har inte en chans mot den liberala pressen, speciellt inte som han vill dra ner på bidragen till Israel.

Berit sa...

Håller med dig Peter! Jag ska skriva lite om Ron Paul senare

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.