I juridiska termer, verkar det vara helt klart vad Anders Breivik gjorde. Han planerade att döda och han gjorde det och det kallas mord. Men politiskt verkar bilden mer förvirrad och missvisande.
Själv anser han sig inte sinnessjuk och hans metodiska planerande demonstrerar att han kan kontrollera sitt uppförande.
Det har också rapporterats att han önskar att han gjort mer och att han skulle göra det igen.
Eftersom Norge inte längre har dödsstraff så är det självklart att Breivik ska låsas in på livstid.
(a) som straff, (b) som varning för andra (c) för att skydda samhället.
Klappat och klart! Slut på diskussion!Vad man däremot kan diskutera är det beslut som media har tagit att låta honom använda domstolen som ett globalt högtalarsystem.
Så varför är det en så enormt stor sak att rapportera om detta överallt? Är det bara för sensationsvärdet, eller för att det kan användas som tillhygge mot "Högern"?
Breivik begick dessa fruktansvärda dåd därför att han är rasist, således kan alla som motsätter sig obegränsad invandring liknas vid Breivik.
Ett försvarstal från Högern borde göra alla uppmärksamma på vikten av traditionella familjevärderingar. Breivik är ett skilsmässobarn och hade dåliga föräldrar. De misslyckandes i sin uppfostran och deras själviskhet att se till sina egna nöjen, ledde slutligen till de förfärliga händelserna i Oslo och Utöya.
Som John Lennon sa om Hitler, "tänk ifall han hade fått veta att han var älskad, varje dag i hela sitt liv?"
Vissa norska tidningar har faktiskt insett att denna typ av "nyhetsförmedling" är smaklös och slutat göra det till förstasidesnyheter.
Det var ett brott, han ska straffas och ovidkommande saker ska man ha den goda smaken att hålla inne med.
21 april 2012
Asgamar
Upplagd av
Berit
kl.
lördag, april 21, 2012
Etiketter: Berit
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
19 Kommentarer:
Idioterna i etablissemanget inser inte att det värsta straffet de kunde ge honom vore att snabbt, utan ceremonier döma honom till det längsta straff lagen har. Han har erkänt, så det behövs inga som helst mer överläggningar.
Det man gör nu är att "ge segern" till honom. Den globala uppmärksamhten är precis vad han planerade att uppnå. Han, liksom jag, hade konstaterat att det enda någorlunda säkra sättet att få TV-tid nu för tiden är att ha ihjäl någon på ett riktigt spektakulärt sätt.
Det borde han inte ha fått lyckas med ! !
Vilka idioter det är som styr !
Han har förväxlat verklighet med medeltidens ”riddareromantik” och blodiga korståg, och har därför helt spårat ur i sin verklighetsuppfattning.
Med Ordets makt kan man föra ”oblodiga korståg” och det tillåter både demokratin, yttrandefriheten och den kristna tron.
http://www.kyrillos.dinstudio.se/text1_303.html
Berit
Avpixlat.info har en väldigt fin artikel om detta idag
http://avpixlat.info/2012/04/22/breiviks-marionetter/#more-18373
/SB
”Breivik hatade socialdemokraterna för vad de utsatt det norska folket för”
http://annasbloggtankar.blogspot.se/2012/03/dubbelmoral.html
Nej, så bör man förstås inte säga, för även om det är sant skulle det möjligen förringa Breiviks skuld. Däremot verkar det inte finnas några hinder för att smeta ut hans skuld på folk som inte har det minsta med honom att göra.
En kristen mördar inte ungdomar på ett sommarläger, han beskyddar dem. När massmedierna refererar att Breivik påstår sig vilja skapa en ”kristen” motvikt till al-Qaida blir det riktigt motbjudande. Man får misstanken att vissa journalisters rapportering verkar gå ut på att med skadeglädje klumpa ihop Breivik med allt som inte är vänster, inklusive kristendomen.
“Vor massemorder kan ikke lide muslimer; fornuftige folk kan ikke lide muslimer; ergo ere fornuftige folk massemordere.”
http://hodja.wordpress.com/2012/04/21/god-sondag/
Jag tycker att ni alla blandar ihop det. Genom att hetsa på Breivik går de största fiskarna fria. Ni låter er ledas i en fålla där alla ger sig på en terrorist som är av betydligt mindre betydelse än vad statsministern är.
Hur många har inte Reinfeldt låtit mörda? Hur många har inte fått sina liv totalförstörda av hans selektiva invandring av jihadister som i akt och mening ska bekriga det svenska folket?
Vi är ockuperade av Muhammedanien, och den ockupationen genomförs av landsförrädare av mycket värre sort än de landsförrädare som var aktiva under andra världskriget. Vi håller sakta på att utplånas!
Ser ni grodan som ligger i en kastrull vatten som sakta värms upp. Han undrar vad det är för ena dårar runt omkring honom som inte fattar att det är så kallt ute så att de måste gå i ide, "när man kan ha så varmt och skönt som jag".
Det var grodans sista tankar innan den blev kokt.
Skit i Breivik och om det är kristet att mörda några landsförrädarungar eller inte, eller om han har förläst sig på riddarromaner. Vi har mycket värre saker att koncentrera oss på. Vår egen överlevnad, och på vilka som är de verkliga terroristerna som vi ska hata.
Breivik har åkt fast och står nu anklagad, men det har inte Reinfeldt gjort. Han anses fortfarande som en hedervärd person.
Då är det tur att massmedia kan förvända blicken på folk så att de inte ser den verklige fienden. Vakna! Se er omkring! En flicka våldtogs och mördades här, och en därborta, och här sparkades en gammal man ihjäl... Herregud vilket samhälle som har skapats åt oss!
Det är idag kanske en miljon svenskar som har fått sina liv totalförstörda av Reinfeldts selektiva invandringspolitik. Det ska vara garanterat jihadister som ska försörjas här, och de laddar just nu upp för ett mycket blodigt krig mot oss "dhimmis" som har försörjt dem.
Vad gör SD?
De hetsar mot Breivik just nu, så de har inte tid eller lust att ge oss Sverige tillbaka. Vad återstår då för en nationalist som vill försvara sitt land och sitt folk?
Kan någon svara på det?
Jag håller med DB. Eliten är mycket bra på att sprida rökridåer och förvirra massorna och få dem att fokusera på totalt fel eller oväsentliga saker. Breivik är i just det här fallet en oväsentlig person. So what om Breivik sköt ett sjuttiotal personer? Slipsnissar som Reinfeldt, Bildt, Billström och allt vad dom nu heter har betydligt mer blod på sina händer. Bara för att slipsnissarna inte tryckte på avtryckarna själva som Breivik gjorde, innebär inte att dom är oskyldiga. Dessa tre personer enbart har förmodligen hundratusentals liv på sina icke existerande samveten, som dom psykopater dom är. Lägger man dessutom till övriga slipsnissar och deras kvinnliga motsvarighet kråsblusarna, så har dessa fina människor miljontals liv på sina samveten. Skillnaden är att ingen någonsin kommer att åtala dem och än mindre döma dem för någonting mindre än småsaker som kontokortsfiffel och parkeringsböter som i fallet Mona Muslim.
När jag då talar om folkmord så syftar jag dels på alla vapen dom har sålt till diktaturer men även inrikespolitiska beslut dom har tagit. Tydligen har massor av folk tagit sina liv efter att ha blivit utförsäkrade men det är ju ingenting man får läsa om i media direkt. Klart som korvspad att dom tystar ner sådant. Som DB nämnde ovan har massor av svenskar fått sina liv sönderslagna av Alliansen och för all del den föregående sosse-regeringen med för den delen. Dom är i stort sett lika goda kålsupare hela högen. Det finns förmodligen inget lagutrymme för att åtala Reinfeldt och resten av packet för massmord, något dom sannerligen hade förtjänat. Enda skillnaden mellan dem och Breivik är att slipsnissarna sköter det på ett smartare sätt, vilket gör det hela osannolikt att dom någonsin kommer att åka fast för sina brott. I princip kan bara en sak fälla dem och det är att man spelar in dom medan dom erkönner sina brott. Men en sådan sak kan ju knappast genomföras av kreti och pleti, det begriper säkert de flesta. Det kan bara göras av en insider som drabbats av samvetesförebråelser.
Vilket är långt ifrån säkert att utföra. Ty får objekten reda på att dom har en förrädare inom sina egna led, så kommer vederbörande givetvis inte att bli långlivad. Dom kommer drabbas av "olyckor" eller "självmord" som så många andra före gjort, innan dom hunnit blåsa i visselpipan. Algernon knuffades framför ett tåg och David Kelly blev skjuten men på ett sådant sätt att det skulle se ut som självmord. James Forrestal slängdes ut genom ett fönster på ett sjukhus i Washington för lite över 60 år sedan. Nyligen dog Andrew Breibart lägligt av en "hjärtattack", dagen innan han hade tänkt lämna bevis för att Obama inte är född i USA.
Ekstra Bladet: Breiviks beretninger er pinefulde for muslimer. Den voldsomme eksponering af de forfærdelige hændelser kan forårsage posttraumatiske stresssymptomer.
Stakkels muslimer.
Tænk at de skal udsættes for disse udpenslede beretninger om mord.
Det må vække mindelser om Muhammeds morderiske handlinger, som muslimerne har måttet lægge ører til gennem hele deres opvækst.
Jeg tænker f.eks. på Muhammeds pædofile voldtægt af en 9-årig, på de mange halshugninger han udførte personligt, på hende den gamle dame de spændte fast til to kameler og flåede midt over, på manden som blev spændt fast til jorden hvorefter de tændte bål på maven af ham, på piskningerne, på dem som fik hugget hænder og fødder af og måtte forbløde i ørkenen og på alt det andet.
Når de stakkels muslimer så oven i det skal høre, at Anders Breivik har skudt 69 mennesker, så er der sandelig ikke noget at sige til, at de får traumer. Det er jo forfærdeligt.
http://www.uriasposten.net/archives/36302#comment-1172151
Breivik - et offer for feminismen
Han er vokset op uden far. Hans mor har fyldt ham med had til sin far. Hans far var fraværende - han rejste langt væk.
Han har brugt det meste af sin barndom på at spille skydespil på computeren, i mangel på maskulint modspil. Han har dyrket en machoidentitet, som er en karikatur af maskulinitet, og suggereret sig selv til at være en mægtig kriger.
Det er ikke overraskende at en mindre del af den generation overreagerer som Breivik, og gør kvindehadet - symboliseret ved landsmoderen Gro Harlem Brundtland - til deres inderste overbevisning.
Feminismen fratager ikke Breivik ansvaret for hans sataniske gerninger, men tro bare ikke at det indvandrerhadet, der driver ham.
http://ydmyghed.urbanblog.dk/2012/04/22/breivik-et-offer-for-feminismen/
Demokratibloggen och Robin Shadowes
Så här förlöpte förhöret med Beivik i slutet av förra veckan (hämtat från Affes Statistikblogg).
"Breivik: Om du ser mig som en nationalist så har du helt fel.
Engh: Ja?
Breivik: Jag är inte nationalist. Jag är ultra-nationalist och motiven för en nationalist är helt annorlunda än motiven för en ultra-nationalist. Jag, och andra likasinnade, vill påskynda en konflikt [väpnat motstånd] eftersom vi [det norska folket] med tiden kommer att bli en minoritet. För att vi ska lyckas med att påskynda konflikten, så kände åtminstone jag att jag måste provocera fram en häxjakt på måttligt kulturkonservativa och nationalister.
Engh: Men kommer du att kunna ändra …
Breivik: Jag tror att 22 juli lyckades provocera fram en häxjakt på måttligt kulturkonservativa och nationalister. Det kan man se. Titta bara på Stoltenbergs nyårstal i vilket han i princip kallade alla som var kritiska till invandringen för extremister. Så det är verkligen precis vad jag har hoppats på. Det är många nationalister som har skrivit brev till mig och som menar att det jag har gjort inte kommer att stärka oss, vi blir ju istället svagare. Men då har de missförstått motivet. Målet är inte att vi ska få en omedelbar förstärkning, det kommer att bli en kris direkt efter [terrordådet], men på mycket mycket lång sikt kommer det att vara en fördel eftersom det kommer att bidraga till att öka censuren i Europa, som i sin tur, på mycket lång sikt, bidrar till en radikalisering av kulturella konservativa och nationalister, som leder till ökad polarisering. Nationalister som tror att jag gjorde detta för att uppnå framgång på kort sikt har missförstått helt."
Det framgår att hans främsta målsättning är att "slå hårdast mot dem som står närmast" (Stalin), dvs. att slå hårdast mot oss som är demokratiskt invandrarkritiska och öppet vill kunna diskutera och stoppa massinvandringen, med allt som medföljer denna. Och i denna strävan har media blivit hans marionetter. I detta läge börjar ni orera om att Reinfeldt minsann också…Javisst, men det förminskar väl inte på minsta sätt dessa avskyvärda handlingar som han begick mot helt oskyldiga ungdomar och inte heller vad han tillsammans med media gör mot oss som utgör en demokratisk opposition.
/SB
Invandrarhatet driver i alla fall mig! Men jag kanske också har en svår barndom vid närmare granskning?
Visserligen kan man härleda mycket till barndomen, men om det sedan inte inträffar fler traumatiska händelser så kan det lugna ner sig trots allt. Hur många är det inte som anser att de har haft det jävligt många gånger i sin barndom? Föräldrar som inte förstår en, syskon som penaliserar en, mobbning i skolan osv...
Allt detta orsakar stora sår och då är man naturligtvis känslig. Men det behöver inte förvärras när en är vuxen, såvida det inte späs på med ytterligare trauman.
Nu står frågan där i sitt rampljus!
Håller skandinavien på att islamiseras? Kommer det att bli likadant här som i Libanon?
Det är frågor som ger kalla kårar. Då behöver man nog inte söka mycket i barndomen förrän man önska landsförrädarna och hela deras familjer åt hhelvete!
Demokratibloggen
Jag håller helt med dig när det gäller psykologiserandet. Det går alldeles för långt och blir löjligt. För många år (på 1980-talet) sedan hade DNs söndagsbilaga en stort uppslagen tvåsida om en man som doktorerat på Hitler och Napoleon och i sin avhandling kommit fram till att orsaken till att de orsakat de här båda krigen berodde på att båda hade komplex för sin lilla penis. Och så visade man målningar på Napoleon och Hitler. Båda hade ena handen uppe i brösthöjd och den andra handen nere i skrevet för att dölja att det inte blivit så mycket utbuktning där. Denna avhandling togs emellertid på största allvar.
Så om du bara vänder dig emot psykologiserandet så håller jag helt med dig. Det är naturligtvis andra orsaker till Breiviks handlande, och det är naturligtvis de orsaker som han själv anger, dvs. att den västerländska demokratin kommer att förstöras om vi inte gör motstånd.
Men sättet att skapa detta motstånd genom att orsaka en häxjakt mot dem som är emot massinvandringen och dess konsekvenser är klassisk terrorism och anarkism, lik dem som fanns i 1880-talets Ryssland. Klassisk terrorism uppnår ingenting annat än att "revolutionen äter sina egna."
/SB
Att gå på andrahandsuppgifter kan straffa sig, därför har jag tagit mig för att läsa Breiviks manifest, det som han själv menar sig stå för, och inte nog med det, jag gör ett sammandrag på svenska av det jag har läst och publicerar på min blogg.
Om du tycker att det är jobbigt att läsa igenom tusen sidor på engelska kan du gärna följa min blogg. Efter ett par månader är ett sammandrag av manifestet översatt till svenska, och efter den digra inledningen kan det vara dags att bedöma Breiviks psykiska status.
När jag ser rapporteringarna på SVT från den erbarmliga tönten till journalist mår jag direkt illa, men han har ju redan sin förutfattade mening om allting. Sverige är ett fredligt drömland och sossarna har byggt upp landet till ett underbart paradis, så även i Norge, och den som vill dess "oskyldiga" ungdomar illa måste vara satan själv!
Så ser det ut när man har förutfattade meningar eller går efter andrahandsuppgifter. Jag inser själv att Breivik måste vara betydligt radikalare än en Sverigedemokrat, men att han har gjort dessa uttalanden tänker jag inte ta till mig förrän efter att jag är färdig med manifestet.
Just idag har jag översatt en text som handlar om bland annat befolkningen i Afghanistan som tycks blivit totalt utbytt mot några helt andra. Innan bodde det hinduer där, men alla har slaktats och nu bor några andra i Aghanistan istället för ursprungsbefolkningen. Det påminner faktiskt lite om Libanon. Att det inte blev värre än det blev i Libanon får vi nog tacka Israel för, och USA.
Och ju mer man tränger in i manifestet desto ruggigare beskrivningar finns det om dessa muhammedaner. Det ger naturligtvis ved på brasan om att man måste försvara den frihet som finns med alla medel.
Nu valde Breivik det här sättet, och det tänker jag, till skillnad från SD och andra, inte värdera om det var ett rationellt agerande eller inte. På tal om grymhet får man bli varse att alla krig är grymma, så dem som inte är beredda till grymhet kan inte heller utkämpa krig.
Västalliansen var till ytterlighet grymma när det gällde att vinna över hitlers imperialistiska landvinningar, men idag kan vi vara glada över att de grymheterna genomfördes.
Vad gäller SD så står frågan om huruvida det över huvud taget är nödvändigt att ta till våld, och här säger deras ledare absolut och med högsta möjliga röststyrka NEJ!
Men det är enligt mig en chanstagning som, om den misslyckas, störtar oss rakt ner i 600-talets bodiga helvete!
Nu finns faktiskt en väletablerad demokratisk parlamentarisk representation mot sjuklöverpartiernas ansvarslösa massinvandringspolitik, nämligen Sverigedemokraterna.
Det går inte att vrida tillbaka klockan ett par decennier till den tid då paramilitära extremistgrupper lekte krig i skogen med vapen man stulit ur försvarets vapendepåer och planerade terrorbrott och att “befria” Sverige med väpnat våld.
http://avpixlat.info/2012/04/22/breiviks-marionetter/#more-18373
Jag kan själv bidra med en länk om det är så:
http://demokratbloggen.blogspot.se/2012/04/sd-ledningens-revisionistiska-pk.html
För om man nu inte tror att islam är någon fara eller att sjuklövern är landsförrädare så kan man ju känna sig trygg. Då skulle man praktiskt taget inte ens behöva rösta på SD, för det ordnar sig alltid ändå.
Men om man har den uppfattningen att vi faktiskt är ockuperade av en imperialistisk diktatur som aldrig någonsin ämnar släppa greppet då behöver man även ha en plan B om inte A lyckas, men Sverigedemokraterna känner sig så förvissade om tryggheten i det här landet så det tycks inte föresväva dem att Sverige och svenska folket är hotat av utrotning.
Det kan vi naturligtvis ha olika åsikter om, men är det inte förnuftigare att vara garderad med flera lösningar på problemet? Jag tror att det hela utmynnar i hur vi värderar faran; Stor, liten eller obefintlig, men läs gärna mitt blogginlägg. Där tycker jag att jag har en poäng trots allt - och tänk om jag har rätt?
Oberoende av Breivik fortsätter islam sitt heliga krig mot väst. Det är främst en fråga för Säpo och Migrationsverket att ta itu med. Och ett enträget upplysningsarbete för att få folk att rösta på Sverigedemokraterna som är den enda garantin mot anarkin.
Vi vet vad Säpo och migrationsverket gör mot islamiseringen av Sverige
Ingenting alls!
Och som det ser ut så tycks även SD ha tappat stinget efter ett och ett halvt åt i riksdagen:
http://demokratbloggen.blogspot.se/2012/04/makalost-dravel-i-sds-varbudget.html
Sverigedemokraterna vill minska asyl- och anhöriginvandringen med 90 procent. Asyl ska bara ska beviljas i enlighet med FN:s flyktingkonvention, uppehållstillstånd ska bara ges temporärt och kraven på anhöriginvandring ska skärpas.
Problemet är att bara var 20:e väljare röstar på dem. Efter smutskastningen från Breiviks nyttiga idioter bland journalisterna lär det bli ännu färre röster.
Vad gäller nyttiga idioter tycker jag att du kastar om det. Som jag ser det så säger ju SD och PK-media samma sak idag, och det är ju det som är poängen med min kritik.
SD agerar nyttiga idioter åt murvlarna nu, för de säger samma sak.
Tänk om SD istället hade citerat Reinfeldt och sagt något i stil med att när man ställer grupp mot grupp och ordnar så att vissa hamnar utanför så ska man inte bli så förvånad att sådant här händer. (och anspela på att det är den stora masinvandringen som skapar dessa motsättningar)
Vem står då där med Svarte Petter?
Då kan ju Sverigedemokraterna säga: Vad var det vi sa?
Det är ju då de plockar poäng.
Tycker du inte det om du tänker efter? SD har alltid varnat för att massinvandringen leder till katastrof och PANG - så händer det.
Då var det ju sant vad SD alltid har sagt. Men nu vänder man på det på ett mycket ologiskt sätt, så att det istället blir sant vad sjuklövern och murvlarna säger; Det är bara galningar som är mot massinvandringen.
Då framstår ju SD som galningarna som alltid har ropat på vargen, och när den sedan kommer så ställer de sig på vargens sida istället. Som jag ser det så borde partiledningen bytas ut med det snaraste!
Skicka en kommentar
Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.