10 februari 2017

Amnesty Internationals lägger sig i


Amnesty Internationals Secretary General Salil Shetty, har intagit en skarp politisk ställning gentemot Trump.
Amnesty brukar hävda att de är opartiska, och vanligtvis refererar de till “ett land" och inte till en president, men nu överger de den regeln och attackera Trump.  De har listat ett stort antal beslut som de påstår är överträdelser av de mänskliga rättigheterna på order av Trump.
Däremot, när man diskuterar grymheter som begåtts av Ukraina, refererar Amnesty till ”rebellerna" och "Kiev”; när man diskuterar United Arab Emirates refererar de till "myndigheter", och i Belgien är det “Parlamentet".
Denna attack på Trump är en personlig agenda på beställning av Soros.

En av anklagelserna mot Trump säger att genom att inte finansiera internationella, icke-statliga organisationer (NGO’s) som utför aborter, kränker Trump den mänskliga rätten till abort.
När blev abort blir en mänsklig rättighet?
 Amnesty angriper också Trump för gränsmuren mot Mexico, samt för ett tillfälligt stopp för syriska flyktingar och det tillfälliga förbudet mot flyktingar från 7 terrorist länder i Mellanöstern och Nordafrika. De är alla kränkningar av de mänskliga rättigheterna enligt Mr Shetty.
Är invandring en mänsklig rättighet?

Medborgarskap i USA ska tydligen vara en automatisk rätt för vem som helst i världen.

Jag kan inte vandra in i Sydkorea och kräva medborgarskap. Jag kan inte flyga till Ryssland och säga att jag är en ryska nu. Inte heller kan jag klättra över  stängslet i Israel och säga:" Hej, jag är en israeliska nu."
Mexiko, som ständigt talar om för oss att vi ska lätta på gränskontroller, har strängare krav på medborgarskap än vad USA har.  Man måste lagligen ha bott fem år i landet, innan man ens kan ansöka om medborgarskap.

Även om man blir naturaliserad mexikansk medborgare, är det inte tillåtet att bli medlem av den mexikanska militären under fredstid, eller polis eller kapten eller pilot på något mexikansk-flaggat fartyg eller flygplan. Inte heller är det tillåtet att bli Mexikos president,  medlem av kongressen i Mexiko, medlem av Högsta domstolen i Mexiko, guvernör, borgmästare eller medlem av den lagstiftande församlingen.

I USA är det enda jobb en naturaliserad medborgare kan hindras från, är att bli landets president.
Om Trump försökte införa de typer av begränsningar som Mexico har,  skulle en kör av upprörda tjut göra honom döv.
Och tänk om man skulle flytta till Mexiko och kräva fri sjukhusvård på akutmottagningar, gratis skolgång för barnen och rätten att ta in så många släktingar som man vill från USA. Allt betalat av mexikanska skattebetalare.

Vad tror du, Secretary General Salil Shetty?
Kanske jag ska åka till Iran och insistera på att sola topless på stränderna i Arabiska havet? Är det inte min mänskliga rättighet?
Eller bosätta mig i Pakistan och kräva att de inför lika rättigheter för kvinnor?
Samtidigt ska jag också klargöra att jag hatar allt som dessa länder står för, och att jag inte nödvändigtvis ogillar att mina kompis-invandrare detonerar en bomb då och då.

Jag tvivlar på att någon av dessa länder har en befolkning som kommer att hålla demonstrationer och insistera på att det står mig fritt att göra dessa saker.

2 Kommentarer:

Anonym sa...

Suverän bloggpost! Samma gäller för Sverige, märklig syn på vad vi ska betjäna världen med./V

elina sa...

Instämmer med föregående.

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.