21 april 2017

Marknadsföringen av Chelsea Clinton har startat


Chelsea Clinton är omslagsbild på tidningen Variety denna vecka, en av sex speciella förstasidor som underhållningsblaskan ger ut i sin hyllning av “Power of Women”.  Omslaget sammanfaller med ett tillkännagivande om att tidningen givit Chelsea Clinton sitt Variety and Lifetime Network “Lifetime Impact” pris för humanitärt arbete.

Men vad har  Bill och Hillary Clintons dotter (*Webb Hubbells?) gjort ... förutom att gifta sig med en hedgefond-chef som lyckades förlora 90 procent av investerarnas pengar innan de lade ner verksamheten ?

Absolut ingenting!

Men det spelar ingen roll. Clinton-kulten lever och frodas bland gammelmedia och Hollywood-gänget.  Så vid 37 års ålder, utan en enda prestation att visa på, får hon ett "Lifetime Impact"-pris och drösvis av fri publicitet, medan hon förbereder sig för att bli upphöjd till en roll i regeringen, där hennes talanger att “göra ingenting” kommer att vara de mest användbara.

Den kraftigt retuscherade omslagsbilden av en skrattande, läderklädd Chelsea är skrämmande.

* det har länge ryktats att Chelsea är Hubbels dotter och inte Bills och likheten är slående.




2 Kommentarer:

Anonym sa...

Berit, tack för att du finns och skriver om baksidan av USA som vi svenskar inte får läsa om på så många ställen.
Mvh Anna

Berit sa...

Tack Anna!

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.